مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

ویژگی دامنه‌های .com و .ir و نحوه خرید دامنه ارزان

ویژگی دامنه‌های .com و .ir و نحوه خرید دامنه ارزان

اگر به‌دنبال راه‌اندازی وب‌سایت هستید، حتما به خرید دامنه ارزان فکر کرده‌اید. داشتن وب‌سایت برای توسعه و موفقیت کسب‌وکار شما، ضروری است و باعث می‌شود افراد بیشتری خدمات و محصولات شما را بشناسند.

هر وب‌سایت نیز به یک دامنه نیاز دارد. با وارد‌کردن دامنه یا آدرس وب‌سایت در زبانه مرورگر، صفحه مورد نظر باز می‌شود.

Com و ir دامنه‌هایی هستند که بیشترین استفاده را دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی‌ها و تفاوت‌های آن‌ها بپردازیم و راهی را به شما معرفی کنیم که بتوانید این دامنه‌ها را با کمترین هزینه تهیه کنید.

دامنه com و ir

در آخر آدرس وب‌سایت‌ها و بعد از دات، حروفی مانند com، ir یا org را می‌بینید که این حروف، همان دامنه­ها هستند. com مخفف واژه انگلیسی commercial به‌معنای تجارت است.

در ابتدا تنها وب‌سایت‌های تجاری می‌توانستند از این دامنه استفاده کنند. اما اکنون استفاده از آن برای تمام افراد مجاز است. ازاین‌رو به آن دامنه بین‌المللی گفته می‌شود.

دامنه ir نیز مخفف iran است که به آن دامنه ملی می­گویند. باید بگوییم که بیشتر کشورها دامنه ملی خود را دارند.

تفاوت دامنه com و ir

در ادامه به مهم‌ترین تفاوت‌های این ۲ دامنه و ویژگی‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم:

فراگیری دامنه‌ com و ir

درست است که دامنه ir به­عنوان یک دامنه ملی شناخته می­شود، اما این موضوع به‌معنای این نیست که ir تنها در ایران قابل جست‌وجو است.

بلکه اگر وب‌سایت شما با دامنه آی‌آر ثبت شده باشد، در هر کشوری که باشید می‌توانید با وارد‌ کردن آدرس آن در مرورگر اینترنت، وارد وب‌سایت شوید.

دامنه com نیز کاربردی بسیار گسترده دارد. در واقع ۷۵ درصد از وب‌سایت‌ها در سراسر دنیا از این دامنه استفاده می‌کنند.

قیمت دامنه com‌ و ir

قیمت دامنه ملی از com‌ کمتر است. زیرا این دامنه در سیستم ایران ذخیره می‌شود و همین موضوع، موجب پایین آمدن هزینه نگهداری آن می­شود.

دامنه com از دامنه آی‌آر گران‌تر است و علت اصلی آن، به نوسانات دلار مربوط می­شود. به­همین دلیل اگر قصد خرید دامنه ارزان را دارید، دامنه ir قیمت کمتری دارد.

اعتماد مردم به دامنه‌های ir و com

تقریبا همه از جرایمی که در حوزه سایبری اتفاق می‌افتد، مطلع هستند و بسیاری از افراد خودشان قربانی آن شده‌اند.

این مسئله به‌خصوص در خرید مستقیم از وب‌سایت فروشگاهی اهمیت بیشتری می‌یابد. مردم به دامنه‌های ملی اعتماد بیشتری دارند.

اگر کسی بخواهد وب‌سایت خود را با دامنه آی‌آر راه‌اندازی کند، باید احراز هویت شود و اطلاعات حقیقی خود را در سامانه ایرنیک به ثبت رساند. به­همین علت اگر فرد بخواهد قانون‌شکنی کند، قابل پیگیری است.

گزینه‌های بیشتر برای انتخاب نام دامنه

هر دامنه در یک سیستم ذخیره می‌شود. هر سایت نیز آدرس منحصر به‌فرد خود را دارد. بنابراین در یک دامنه، اسم هیچ ۲ سایتی با یکدیگر برابر نیست.

با توجه به آنچه گفته‌شد، گزینه‌های شما برای انتخاب نام سایت یا آدرس در دامنه ir بیشتر می­شود. چراکه دامنه com یک دامنه بین‌المللی است و تبعا کاربران بسیار بیشتری دارد و احتمال اینکه اسم مد نظر شما قبلا توسط کاربر دیگر ثبت شده باشد، بالاست.

سئو دامنه com و ir

دامنه com و ir از نظر بهینه‌بودن در سئو تفاوت زیادی ندارند. برخی بر این باورند که برای گوگل، دامنه ملی و بازدیدکنندگان ایرانی مهم­تر از دامنه بین‌المللی و بازدیدکنندگان بین‌المللی است.

اما باید بگوییم که این موضوع هیچ ارتباطی با خواسته گوگل ندارد. زیرا وقتی شما به اینترنت وصل می‌شوید، یک IP به دستگاه شما تعلق می‌گیرد.

پس هرجا که بگردید و هر سایتی را که بازدید کنید، توسط این IP قابل شناسایی است. باید اضافه کرد که موقعیت مکانی شما نیز توسط IP، مشخص می‌شود.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که طبق نظر برخی از افراد دیگر، com از نظر سئو بهینه‌تر است. چراکه گوگل به اعتبار دامنه‌ها توجه می‌کند و دامنه بین‌المللی com اعتبار بیشتری دارد.

تبلیغات گوگل

با توجه به اینکه ایران تحریم است، اگر از دامنه آی‌آر استفاده کنید، برخی از فعالیت‌های بین‌المللی شما با مشکل مواجه می‌شود. برای مثال امکان استفاده از خدمات تبلیغات گوگل برای شما وجود ندارد.

خرید دامنه ارزان

تا این جای مطلب با ویژگی‌ها و تفاوت‌های دامنه‌های ir و com آشنا شدید. اما چه‌طور می‌توان دامنه ارزان یا حتی رایگان به‌دست آورد؟

برای خرید دامنه ارزان یا رایگان می‌توانید به سایت تلاش نت مراجعه کنید.

تلاش نت

تلاش نت تمامی خدمات مربوط به ثبت دامنه، هاست، طراحی سایت و نرم‌افزار را ارائه می‌دهد. خدمات دیگری از جمله خرید اینترنت پرسرعت نیز توسط این مجموعه عرضه می‌شود.

تلاش مهندسان این مجموعه در جهت ارائه بهترین سرویس‌ها با هزینه مناسب است.

بنابراین اگر به‌دنبال پایداری و امنیت در تجارت خود هستید، خدمات باکیفیت تلاش نت می‌تواند به شما در رسیدن به این اهداف کمک کند.

در مورد خرید دامنه ارزان نیز پیشنهاد ما به شما تلاش نت است. در صورت خرید سالانه هاستینگ از تلاش نت، می‌توانید دامنه ir را به­صورت رایگان هدیه بگیرید.

 اگر قصد خرید دامنه ارزان بین‌المللی را دارید، می‌توانید با خرید یک‌جای آن دامنه با هاست لینوکس، از تخفیف دامنه‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی

خرید دامنه یکی از ضرورت‌های راه‌اندازی سایت است. شما می‌توانید دامنه‌های بین‌المللی یا ملی را انتخاب کنید که هرکدام مزایای خود را دارند. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که دامنه com نسبت به ir از مزایای بیشتری برخوردار است.

علت این است که با دامنه ir امکان استفاده از تبلیغات گوگل برای شما وجود ندارد و فعالیت‌های بین‌المللی شما نیز با محدودیت مواجه می­شود. چراکه کشور ایران تحریم است.

دامنه com نسبت به ir کمی گران‌تر است. اما تفاوت قیمت آن به نوسانات دلار بستگی دارد. پیشنهاد ما به شما برای خرید دامنه ارزان، استفاده از خدمات تلاش نت است.

این مجموعه تمامی خدمات مربوط به طراحی سایت، نرم‌افزار، هاست، دامنه و اینترنت پرسرعت را باکیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. تخفیف‌هایی را نیز برای کاربران در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت تلاش نت مراجعه کنید.

سوالات متداول

در این قسمت از مقاله به پرسش‌های متداول شما پاسخ می‌دهیم.

دامنه‌ها برای چه مدت خریداری می‌شوند؟

خرید دامنه سالیانه است. به این معنی که بعد از ثبت دامنه شما می‌توانید به مدت یک سال از آن استفاده کنید.

بعد از سپری‌شدن این مدت، باید دوباره آن را تمدید کنید. در غیر این صورت شخص دیگری می‌تواند این دامنه را از آن خود کند.

تفاوت URL با دامنه چیست؟

دامنه همان آدرس صفحه اصلی وب‌سایت بوده و هیچ کاراکتر اضافه‌ای ندارد در صورتی که URL تمام مشتقات دامنه را شامل می‌شود.

در واقع هر صفحه اینترنتی با یک آدرس شناخته می‌شود. صفحه اصلی وب‌سایت با دامنه مشخص شده و هر یک از صفحات دیگر آن یک URL مخصوص دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *