مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

" آشپزخانه کثیف " در خانه های مدرن یعنی چه؟

” آشپزخانه کثیف ” در خانه های مدرن یعنی چه؟

شاید آشپزخانه تمیز و کثیف به گوش شما هم خورده باشد یا در سبک معماری خانه خود آن ها را اعمال کرده باشید و دیده باشید. در هر صورت این نام جدید و نوگرایانه یک بخش بانو پسندانه در طراحی داخلی خانه است.

آشپزخانه کثیف چیست؟

" آشپزخانه کثیف " در خانه های مدرن یعنی چه؟

آشپزخانه ی کثیف یا مطبخ، یک آشپزخانه ی مخفی و جدا است که اکثر کثیف کاری های مهمانداری و آشپزی در آن جا و به دور از چشم میهمانان و افراد دیگر اتفاق می افتد. در مقابل آن آشپزخانه ی تمیز یک آشپزخانه ی شیک و زیباست که می تواند اپن بوده یا به صورت کلی به سالن منزل متصل و در امتداد آن باشد.

آشپزخانه ی تمیز در تیر راس دید افراد است و معمولا پذیرایی و برخی کار های جزئی در آن صورت می گیرد و فر و یخچال شیک در آن وجود دارد.

" آشپزخانه کثیف " در خانه های مدرن یعنی چه؟

 

آشپزخانه ی کثیف گاهی در دارد و در انتهای آشپزخانه ی تمیز و اصلی قرار می گیرد. در واقع آشپزخانه ی کثیف شبیه آشپزخانه ی رستوران ها است که معمولا در دید مشتریان نیست.

وسایل آشپزخانه کثیف و تمیز چه تفاوتی دارند؟

داخل آشپزخانه ی تمیز معمولا فر قرار دارد و از گاز های رو میزی و حرارتی استفاده می شود. کابینت های آشپزخانه ی کثیف معمولا ساده تر از تمیز است و در آنجا فریزی برای نگه داری مواد غذایی سالانه و فصلی وجود دارد. سینک آشپزخانه ی کثیف ساده و دو لگنه است و شیر آب آن، جدا از زیبایی کاربردی است. قابلمه های دم دستی و  سایل لازم برای مهمانی و آشپزی اکثرا در کثیف دارد.

" آشپزخانه کثیف " در خانه های مدرن یعنی چه؟

در آشپزخانه ی تمیز وسایلی همانند فر و ماکروفر تو کار استفاده می شود. در مرکز آشپزخانه های تمیز متراژ بالا عموما جزیره ای بزرگ قرار می گیرد و سینک آن تک لگنه است. گاز رومیزی و حرارتی در آشپزخانه های تمیز باب تر است و اصولا از کابینت های گران قیمت تر و شیک تر برای آشپزخانه ی تمیز استفاده می شود. همچنین یخچال های دو در و گران قیمت هم داخل آشپزخانه ی نمادین تمیز ما هستند.

فواید آشپزخانه کثیف چیست؟

" آشپزخانه کثیف " در خانه های مدرن یعنی چه؟

آشپزخانه کثیف در محیطی جدا کثیف کاری های یک مهمانی را از دید کلی مهمانان می پوشاند و بوی غذاها و مواد غذایی در محیطی جدا پخش می شود و دیگر داخل فضای خانه پر از بو نمی شود. همچنین پیاز سرخ کردن و سبزی سرخ کردن و… که بوی زیادی را داخل خاله پخش کرده و ماندگار می کنند، می تواند داخل آن محیط انجام شوند و با پنجره یا هر نوع خروجی دیگر بو از آنجا خارج شود و دیگر تمام خانه را فرا نگیرد.

از سوی دیگر وجود آشپزخانه مخفی می تواند در برخی افراد که در هنگام مهمانداری مضطرب می شوند احساس آرامش ایجاد کند و نقص ها و کارهای آشپزی و پذیرایی میزبان را پوشش دهد!

" آشپزخانه کثیف " در خانه های مدرن یعنی چه؟

همچنین آشپزخانه ی کثیف می تواند برای خانوم های با حجاب و یا خانوم هایی که در مقابل برخی مهمان ها موذب تر هستند کار را آسان کند. آن ها می توانند در محیط مجزای خود با احساس بهتر و حس آزادانه تری کارهای خود را برای پذیرایی انجام دهند.

در این مطلب در کنار ما با معماری آشپزخانه کثیف در معماری داخلی خانه ها و آشپزخانه ی تمیز نیز آشنا شدید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به اطلاعات شما در خصوص آپشن و بخش های جانبی منازل افزوده باشد. با ما در مطالب دیگر هم همراه باشید.

" آشپزخانه کثیف " در خانه های مدرن یعنی چه؟

۳نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *