مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

اتاق خواب با مستر یعنی چه یا اتاق خواب مستر دار چیست؟‎

هر کسب و کاری اصطلاحات مخصوص به خود را دارد اما بعضی از این اصطلاحات عمومی تر و بعضی تخصصی تر هستند. یکی از اصطلاحات مربوط به خانه که هم در خرید و فرشو خانه کاربرد دارد و هم در اجاره خانه، اصطلاح اتاق خواب مستر است.

در گذشته خانه ها دارای یک حال بزرگ و نهایتاً یک یا دو اتاق خواب بودند، اما امروزه الویت خانه ها به گونه ای دیگر تغییر یافته است و تعداد اتاق خواب ها از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند. یکی از اتاق خواب های هتل ها، ویلاها و خانه های لوکس امروزی هم غالباً اتاق خواب مستر است. اما این اصطلاح در واقع به چه معناست؟

 اتاق خواب مستر یزرگترین اتاق خواب یک خانه است و تمامی امکانات رفاهی مانند کمد، کلوزت و سرویس بهداشتی در آن موجود است و غالباً هم به والدین خانه اختصاص دارد. متراژ بالا را می توان یکی از ویژگی های اتاق خواب مستر دانست زیرا باید فضای کافی برای قرار دادن تخت خواب والدین، حمام و سرویس بهداشتی و کمد آینه را داشته باشد تا بتواند نیازهای ساکنیننش را برطرف نماید.

 

اصطلاح “مستر” به چه معناست؟

کلمه مستر معانی مختلفی را شامل می شود اما در زمینه ساختمان و برای طراحی خانه و اتاق خواب، به معنای “کاربرد چندگانه” و یا “چند منظوره” بوده و با این مفهوم مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی بخشی از خانه که پاسخگوی چندین نیاز افراد به طور همزمان می باشد را مستر می گویند

تفاوت اتاق خواب مستر با اتاق خواب های معمولی

اما باز بر می گردیم به این موضوع که اتاق خواب مستر چیست و چه ویژگی هایی دارد. معمولا اتاق خواب مستر تنها اتاقی است که فقط از داخل قفل می شود. پدر و مادر ها در اتاق مستر زندگی می کنند و برای جلوگیری از شیطنت بچه ها که ممکن است در را از بیرون قفل کنند، از چنین راه حلی استفاده شده است.
همیشه یک کمد به اتاق خواب مستر اختصاص داده می شود. ممکن است این کمد درون خود اتاق ساخته شده باشد یا در راهرو کنار اتاق باشد.
اتاق خواب مستر رو به منظره بیرون و خیابان و کنار پله های اضطراری ساخته می شود اما نه به دلیل لذت بردن از منظره بلکه برای افزایش امنیت. اگر اتفاقی مانند آتش سوزی رخ بدهد بچه ها فورا به سمت اتاق پدر و مادر فرار می کنند و همچنین اگر سارقی به خانه بیاید -یا اتفاقی نظیر این،- تنها اتاقی که از داخل قفل می شود اتاق خواب مستر است. پس در هر صورت امکان تخلیه خانه از سمت اتاق خواب مستر مهیا شده و امن ترین اتاق خانه است.
تقریبا تمام اتاق خواب های مستر مدرن دارای سرویس بهداشتی و حمام هستند که فقط مخصوص استفاده بزرگسالان است و بچه ها حق استفاده از آن را ندارند.
علاوه بر سیستم گرمایشی اختصاصی اتاق دارای تهویه های مناسب و مستقل است تا دما خیلی پایین یا بالا نرود.
در بسیاری از ساختمان ها فقط از طریق اتاق خواب مستر می توان به پشت بام، بام سبز خانه یا بالکن رفت.
رنگ و دکوراسیون داخلی این اتاق می تواند به کلی متفاوت از باقی نقاط خانه باشد.
و مورد آخر بستگی به سلیقه صاحب خانه دارد اما معمولا یک تخت دو نفره بزرگ نیز در اتاق خواب مستر وجود دارد.

کاربرد اتاق خواب مستر در دنیای امروز

امروزه در بیشتر خانه ها یا اتاق خواب مستری وجود ندارد یا دارای همه ویژگی های یک اتاق خواب مستر لوکس نیست. از بزرگی اتاق که بگذریم معمولا از اتاق خواب پدر و مادر به عنوان اتاق خواب اصلی خانه یاد می شود اما در بیشتر مواقع این اتاق ها دارای سرویس بهداشتی یا کمد بزرگ مستقل نیستند. گاهی اوقات حتی از اتاق خواب های دیگر خانه نیز بزرگتر نیستند. اما باز هم کم و بیش اتاق خواب های بزرگ و مجلل که مانند یک سوئیت مستقل دارای امکانات هستند یافت می شوند مخصوصا در عمارت های مجلل یا خانه هایی که سفارشی ساخته می شوند.

اصول طراحی اتاق مستر (master bedroom)

اگر اتاق مستر کوچک در اختیار دارید باید یک تخت ۲ نفره و یک کمد و قفسه در آن وجود داشته باشد تا اتاق خواب مستر تعبیه شود.

اگر اتاق خواب مستر بزرگ در اختیار دارید امکانات بیشتری را میتوانید در اتاق فراهم آورید برای مثال قرار دادن مبل ۲ نفره از دیگر امکانات اتاق مستر بزرگ است.

اگر می خواهید اتاق خواب مستر ایرانی خود را بزرگ تر نشان دهید میتوانید یک آینه ی بزرگ بالای تخت بزنید ولی توجه کنید که از تزیینات آینه خودداری کنید و یک آینه ساده و حتی بدون قاب بسیار مناسب فضا خواهد بود.

نورپردازی در اتاق خواب مستر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چراغ های آویز بسیار در این اتاق ها دیده می شود و جلوه ی خوبی هم دارند اغلب افراد برای پنهان کردن برخی نواقص از این ایده بهره می گیرند.

امکانات اتاق خواب مستر

در این اتاق شما می توانید هر آنچه را که مورد نیازتان است را قرار داده و بیشترین استفاده را داشته باشید. چند مورد از امکاناتی که می توانید در این اتاق از آن ها استفاده کنید عبارت اند از:

۱-ایجاد فضایی گرم و آرامش بخش برای خواب

اتاق مستر مدرن می تواند آرامش را برای دو نفر به وجود بیاورد چرا که هر آنچه نیاز دارند در دسترس خواهد بود.

۲- طبقه هایی که می توانید در اتاق مستر استفاده نمایید

یک اتاق مستر با سایزی متوسط می تواند فضای آرامش بخشی را به وجود بیاورد. طبقه های توکار و همچنین قفسه ها می توانند گزینه های خوبی باشند تا شما بتوانید کتاب های محبوب خود را هم نگهداری نموده و هم در هنگام خواب در دسترس داشته باشید تا بتوانید قبل از خواب فضای خوبی را به وجود بیاورید.

۳- استفاده از کلوزت روم یا اتاق لباس در خواب مستر

یکی از امکانات اتاق مستر، کلوزت روم می باشد. در واقع این مورد در گذشته نیز وجود داشته اما اتاقکی به آن اختصاص نمی دادند. امروزه با طراحی های مدرن این مورد جلب توجه کرده است و بسیار مورد توجه افراد می باشد.

خصوصیات اتاق خواب مستر

  • نصب آثار هنری در اتاق خواب مستر
  • وجود سرویس بهداشتی و حمام
  • ویوی زیبا
  • فضای کافی برای انجام کارها
  • پنجره های بزرگ و نورپردازی مناسب
  • وجود کمد های بزرگ
  • سقف بلند
  • کلوزت روم
  • تراس و یا بالکن
  • استفاده از رنگ های متضاد هم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *