مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

اردوگاه شهید بابایی یانس آباد قزوین + امکانات و آدرس

استان قزوین یکی از استان‌های ایران است که در شمال غربی کشور واقع شده است. این استان به مرکزیت شهر قزوین دارای ۱۰ شهرستان است و با استان‌های البرز، زنجان، گیلان، سمنان و تهران هم مرز است.

استان قزوین دارای آب و هوای نیمه خشک و کوهستانی است و دارای منابع طبیعی غنی از جمله جنگل‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و آبشارها می‌باشد. همچنین، این استان دارای میراث فرهنگی و تاریخی بسیار مهمی است که می‌توان به برج آجری، باغ فین، مسجد جامع قزوین و قلعه نوشیری اشاره کرد.

اقتصاد استان قزوین بر پایه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و صنعت سنگ معدنی استوار است. همچنین، این استان دارای شرکت‌های صنعتی بزرگی مانند شرکت فولاد مبارکه، شرکت گاز قزوین و شرکت پالایش نفت قزوین است.

در کل، استان قزوین با داشتن منابع طبیعی غنی، میراث فرهنگی و تاریخی مهم و اقتصاد پویا، یکی از استان‌های مهم و جذاب ایران است.

یانس آباد قزوین کجاست؟

یانس آباد (یونس آباد)
روستا در قزوین، آبیک، مرکزی
جمعیت: ۲۵۷ نفر

نقشه و آدرس: استان قزوین، شهرستان آبیک، بخش مرکزی، دهستان کوهپایه شرقی، روستای یانس آباد

ویژگی های اردوگاه های دانش آموزی

اردوگاه فرهنگی، ورزشی و تفریحی دانش آموزان محیطی است که برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح سالم برای دانش آموزان برگزار می‌شود. این اردوگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که بتوانند هم آموزشی باشند و هم مکانی مناسب برای تفریح و ورزش باشند.

اولین ویژگی مهم اردوگاه دانش آموزی، دارا بودن فضاهای سبز و باز است. این فضاها به دانش آموزان اجازه می‌دهند که در آن‌ها با ارامش قدم بردارند و هوای تازه و سالمی را تنفس کنند. همچنین، این فضاها محلی مناسب برای بازی‌های فعالیت‌های گروهی و تفریحی هستند.

ویژگی دوم اردوگاه دانش آموزی، دارا بودن امکانات ورزشی مناسب است. این امکانات باید شامل زمین‌های ورزشی، سالن‌های ورزشی، استخر و غیره باشند. با داشتن این امکانات، دانش آموزان می‌توانند به صورت سالم و فعال در فضای باز ورزش کنند و از فواید تمرینات ورزشی بهره‌مند شوند.

ویژگی سوم اردوگاه دانش آموزی، دارا بودن فضاهای آموزشی مناسب است. این فضاها می‌توانند شامل کلاس‌های درسی، کتابخانه، سالن همایش و آزمایشگاه باشند. هدف از این فضاها ارتقای سطح دانش و آموزش دانش آموزان است.

با توجه به اینکه هدف اصلی اردوگاه دانش آموزی، تفریح و سرگرمی دانش آموزان است، لذا باید به گونه‌ای باشد که بتواند هم فضایی مناسب برای تفریح و ورزش باشد و هم فضایی مناسب برای آموزش و ارتقای سطح دانش دانش آموزان فراهم کند. در نتیجه، اردوگاه فرهنگی، ورزشی و تفریحی دانش آموزان باید به گونه‌ای باشند که همه این ویژگی‌ها را دارا باشند.

اردوگاه دانش آموزی یانس آباد قزوین

این مجتمع فرهنگی و اردویی از سال ۶۴ توسط وزارت نیرو با هدف اسکان مهندسان و کارگران نیروگاه شهید رجایی در بخش هایی شامل ساختمان اداری، بلوک های ۲۴ واحدی برای اسکان مهندسان و کارگران خارجی، سوئیت هایی برای اسکان مهندسان با خانواده‌های آنان احداث شد اما بعدها در اختیار آموزش و پرورش قزوین قرار گرفت تا نیازهای آموزشی خود را تامین کند.

از آن زمان تاکنون این مجتمع بزرگ ۱۲۱ هکتاری برای تبدیل شدن به فضایی در قد و قواره اردوگاه دانش آموزی دچار محدودیت ها و کمبودهای مالی بود و پیگیری های مستمر زیادی از سوی مسئولان آموزش و پرورش جهت تجهیز آن انجام شد که البته تا حدودی نیز با برخی منابع اعتباری اقدامتی جهت بهسازی آن صورت گرفت اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

در سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به قزوین در سال های گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز و بهسازی اردوگاه شهید بابایی یانس آباد تامین اعتبار شد و طرح جامع این اردوگاه تهیه و توسط اداره کل نوسازی استان به اجرا درآمد.پ

زمین چمن فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال، بازیگاه کودکان، سالن غذا خوری، سالن جلسات، آبشار و آلاچیق، نمازخانه و ۳۰ دستگاه دوچرخه از امکانات فعلی این اردوگاه است.

در نشست اخیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین نیز که در مکان همین مجتمع برگزار شد استاندار و سایر مسئولان استانی با توجه به محدودیت منابع اعتباری دولت، راهکارهایی در این خصوص ارایه دادند که محوری ترین آنها جذب سرمایه گذار بود.

تجهیز اردوگاه یانس آباد نیازمند تعریف مدل مالی جدید است

استاندار قزوین در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با همین موضوع برگزار شد گفت: این اردوگاه ۲ مشکل عمده از نظر سند مالکیت و همچنین تامین منابع مالی دارد و وضعیت مالی دولت به گونه ای نیست که بتواند اعتباراتی برای آن اختصاص دهد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: امسال اعتبارات استانی هم با اولویت جبران خسارات سیلاب به زیربناها توزیع خواهد شد و عملاً اعتباراتی برای تخصیص به موارد دیگر نظیر چنین طرح های آموزشی باقی نخواهد ماند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که مدل مالی جدیدی برای تامین نیازهای این اردوگاه شکل نگیرد نمی توان مشکلات آن را برطرف کرد.

زاهدی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز این اردوگاه علاوه بر امور عمرانی، هزینه های جاری آن پس از تجهیز و توسعه را هم در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در درجه اول زمینه های چگونگی ورود بخش خصوصی و یا واگذاری بخشی از آن جهت تامین هزینه های اردوگاه باید بررسی شود.

زاهدی یادآور شد: برای هزینه های جاری این اردوگاه هم نوع بهره برداری از چنین اماکنی باید تعریف شده و ساختار و چارت تشکیلاتی آن هم پیش بینی شود.

اردوگاه یانس آباد ظرفیت موثری برای میزبانی از دانش آموزان چندین استان کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در این خصوص با بیان اینکه هم اکنون فضاهای اردوگاهی سراسر کشور محدود بوده و برخی از آنها نیز فرسوده و قدیمی هستند،گفت: اردوگاه یانس آباد با توجه به قرار گرفتن در مسیر پایتخت و محدودیت فضاهای اردوگاهی در چند استان دیگر مانند تهران موقعیت فوق العاده ای جهت تامین اوقات فراغت و پذیرایی از دانش آموزان این استان ها دارد.

خیرالله رحمانی افزود: اردوگاه شهید بابایی یانس آباد دارای فضایی ۱۲۱ هکتاری است و تاکنون ۱۰۰ هکتار آن مستندسازی شده و به تملک آموزش و پرورش درآمده و اخذ سند ۲۱ هکتار باقی مانده نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع اعتبارات استانی و ملی برای تجهیز این اردوگاه هزینه شده اما بهره برداری کامل از آن نیازمند ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که تحقق آن در یک یا دو سال آینده برای دولت امکان پذیر نیست.

رحمانی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار قزوین مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری امور این اردوگاه، کارگروهی با ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل شد که مصوباتی هم در این زمینه به دنبال داشت.

وی در خصوص اردوگاه دیگر قزوین در ضیاء آباد با نام اردوگاه شهید رجایی گفت: این مجتمع ۱۰ هکتاری وضعیت بهتری نسبت به یانس آباد دارد به طوریکه ۹۰ درصد فعالیت های عمرانی و تجهیز آن با ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شده و جهت تجهیز کامل به ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز نیاز دارد.

رحمانی افزود: اردوگاه شهید رجایی می تواند علاوه بر دانش آموزان استان قزوین میزبان خوبی جهت برپایی اردوهای دانش آموزان زنجان باشد.

مشکلات اردوگاه یانس آباد با ورود سرمایه گذار حل شدنی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این خصوص گفت: موقعیت مناسب این مجموعه واقع در حاشیه آزادراه قزوین – کرج و مساحت ۱۲۱ هکتاری آن جذابیت زیادی برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی دارد و می توان این مساله را در جلسات کارگروه سرمایه گذاری استان مطرح کرد.

علی فرخزاد افزود: همچنین می توان از محل اعتبارات مدیریت بحران برای ساماندهی مجتمع ۹۰ واحدی و از شهرداری‌های قزوین و محمدیه نیز برای استفاده از فضای سبز، زیباسازی و شهرک ترافیکی این اردوگاه بهره‌مند شد.

این مسئول  با اشاره به سایر ظرفیت های سرمایه گذار برای این اردوگاه گفت: از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های استان نیز می توان به عنوان سرمایه گذار با استفاده از ماده ۱۰ و ۱۲ جهت تعمیر و مرمت این مجموعه استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *