مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

اصول و فنون مذاکره خرید و فروش املاک به روش سالامی

مذاکره کردن یا به زبان عامیانه چانه زدن در خرید و فروش ملک، یکی از ارکان اصلی محسوب می شود و بهتر است که پیش ازشرکت در مذاکرات ، با اصول اولیه ی آن آشنا شوید تا بتوانید یک خرید یا فروش ملک عادلانه و عاقلانه را تجربه کنید.

چند فاکتور مهم را باید پیش از هر مذاکره ای به عنوان یک طرف مذاکره کننده بدانید:

  • بازار ملک خود را بشناسید و تا حدودی از قیمت ها و اخبار مرتبط آگاه باشید
  • منافع خود و دیگران را در هر معامله در نظر داشته باشید
  • سوال بپرسید و صادقانه صحبت کنید
  • اعتماد به نفس داشته باشید

این چند فاکتور از شما یک مذاکره کننده ی تاثیرگذار می سازد و به شما کمک می کند تا با داشتن آگاهی کافی به تصمیم گیری بپردازید و با یک یا دو سوی دیگر مذاکره کننده به نتیجه برسید.

معمولا به صورت کلی، مذاکرات از دو مذاکره کننده یا سه مذاکره کننده که شامل خریدار، فروشنده و بنگاه معاملات ملک است تشکیل می شود.

این سه مذاکره کننده باید برای نتیجه بخش بودن مذاکره، با نظر گرفتن شرایط عادلانه معامله ای را جوش دهند.

مذاکره کننده ی خریدار

مذاکره کننده ی خریدار باید ملکی مناسب با بودجه و شرایط و امکانات داشته باشد و با تحقیقات به پای مذاکره و معامله بنشیند. به همین منظور پیش از اینکه به شکل فوری و سریع به انتخاب بپردازید، چندین گزینه را با توجه به بودجه ی خود در ذهنتان داشته باشید و با مقایسه ی صحیح، انتخاب خود را نهایی کنید و پای میز مذاکره بروید.

مذاکره کننده ی خریدار باید با توجه به قیمت و شرایط عادلانه در مذاکره، خواسته های خود را بیان کند و بودجه و شرایط واریز و… به طور واضح برای طرف مذاکره ی خود شرح دهد.

مذاکره کننده ی فروشنده

مذاکره کننده ی فروشنده به علت اینکه صاحب ملک است، باید به طور صادقانه و شفاف از مزایا و نواقص و… ملک خود به صورت کامل توضیحاتی ارائه دهد و قیمت نهایی خود را بیان کند. طرف مذاکره کننده ی فروشنده  تاثیر زیادی بر روی روند مذاکره دارد و می تواند با ایجاد انگیزه در فرد فروشنده به شکل صحیح، مسیر مذاکره را به سمت درستی هدایت کند.

مذاکره به روش سالامی

مذاکره به روش سالامی به سبکی از مذاکره گفته می شود طی آن، مذاکره کننده، درخواست بزرگ خود را به تعدادی درخواست کوچک تر تبدیل می کند و به جای بیان ناگهانی یک درخواست کلی، درخواست های کوچک خود را بیان می کند. اینکار سبب می شود تا طی روندی آهسته، خواسته ی شما اعلام شود و نظر سوی دیگر مذاکره کننده نیز جلب شود. به این شیوه از مذاکره ی خرید فروش، مذاکره به سبک سالامی گفته می شود.

جمع بندی:

به صورت کلی مذاکره کردن کار چالش برانگیزی ست و همیشه نمیتوان انتظار داشت که میزان رضایت شما پس از اتمام یک مذاکره نمره ی ۱۰۰ باشد. پس اگر قصد دارید که وارد مذاکره ای شوید، با آگاهی و در نظر گرفتن منافع دو سو بر سر میز بنشینید. امیدواریم که این مطلب به شما کمک کند تا در مذاکرات موفق تر عمل کنید. شما چه تجربیاتی در خصوص فنون و اصول مذاکرات دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *