مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

انواع کاشی آشپزخانه مدرن و جدید

آشپزخانه را قلب خانه می دانند. این جمله بدین معناست که مهمترین قسمت یک خانه آشپزخانه آن است. اما دلیل این اهمیت دو چیز است:

۱- سلامت اعضای خانواده در آشپزخانه و با غذاهایی که در آن پخت می شود تعیین می شود.

۲- بیشتر وقت خانم خانه در آشپزخانه می گذرد.

هنگامی که افراد برای خرید یا اجاره خانه ای مراجعه می کنند، اول به سراغ آشپزخانه می روند. بنابراین زیبایی آشپزخانه در این مرحله بسیار مهم و حیاتی است. اینکه کابیت هایی به اندازه و زیبا در آشپزخانه وجود داشته باشد و کاشی ها و سرامیک هایی زیبا، آشپزخانه را تزیین نموده باشند، می تواند هر خریداری را راضی نماید.

اما امروز ما در ارتباط با کابینت و سرامیک نمی خواهیم صحبت کنیم، بلکه فقط می خواهیم به بحث کاشی آشپزخانه بپردازیم!

دیوار آشپزخانه ها غالباً با کاشی پوشش داده می شوند زیرا علاوه بر استحکام و دوام بالایی که دارند، بسیار زیبا و متنوع هم هستند. این کاشی ها قابلیت شستشو دارند و ضد آب هستندو بنابراین به راحتی می توان هم زیبایی را در آشپزخانه داشت و هم برای نظافت و تمیزی نگران نبود.

مهمترین نکات برای انتخاب کاشی آشپزخانه چه مسائلی هستند؟ آیا می توان با انتخاب کاشی با طرح هایی خاص یک آشپزخانه مدرن و لوکس ساخت؟

مدل کاشی آشپزخانه

 اگر آشپزخانه شما به گونه ای است که جایگاه مشخصی برای اجاق گاز تعیین شده است، می توانید آن را در جایی قرار دهید که پشت آن کاشی های طرح دار خود را بگذارید و می توانید با استفاده از کاشی های طرح دار دیوار پشت اجاق گاز خود را نسبت به بقیه قسمت های آشپزخانه تنوع دهید و این قضیه باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه می شود.

یا حتی می توانید با توجه به شکل کابینت هایی که در اطراف بالای اجاق گاز وجود دارند، طراحی کاشی ها را تنوع ببخشید و همچنین می توانید از کاشی های طرح دار یا دالبردار که در شکل های مختلف وجود دارند برای قسمت های مختلف و همچنین پشت اجاق گاز استفاده کنید.

در انواع مختلف کاشی هایی که برای آشپزخانه موجود است، کاشی های شیشه های بزرگ هم وجود دارند که براقیت زیبایی دارند و باعث جذابیت آشپزخانه می شوند که معمولاً کاشی های شیشه ای ابعاد بزرگتری نسبت به بعضی از کاشی هایی که ریز تر هستند دارند و برخی دیگر از کاشی ها طرح های خاصی دارند که معمولاً با استفاده از ابعاد کوچک این کاشی ها طرح های مختلفی رقم زده می‌ شود و مثل پیکسل ها یک تصویر هنری خواهند شد.

 انتخاب نوع کاشی ها مثل کاشی های ظریف و کاشی های گلدار یا رنگی، براق و همچنین طرح های تودرتو در کاشی ها بهره گرفته از سلیقه شما و سبک خانه تان است و همچنین میزان هزینه ای که می توانید برای کاشی کاری منزل خود پرداخت کنید.

شما حتی می توانید با، بازی رنگ ها طرح کاشی را رقم بزنید و با آنها هنرنمایی کنید. علاوه بر کاشی می توانید از سنگ های مختلف هم برای تزیین آشپزخانه استفاده کنید و طرح های برجسته بر روی کاشی ها یا سنگ ها ایجاد کنید و از سبک های مختلف برای طراحی زیباتر آشپزخانه خود کمک بگیرید.

 پس برای انتخاب کاشی آشپزخانه علاوه بر ابعاد و سایز کاشی ها به طرح و رنگ کاشی ها هم دقت داشته باشید و بهتر است که این موارد با بقیه وسایلی که در آشپزخانه شما وجود دارد هماهنگی داشته باشند، در غیر این صورت اگر کاشی ها با کف پوش آشپزخانه و قسمت ‌های دیگر در تناقض باشند و هماهنگی نداشته باشند باعث می شوند که یک فضای خیلی شلوغ و نامرتب در آشپزخانه شما ایجاد شود.

بهتر است برای کاشی کاری فضای آشپزخانه خود از افراد خبره در این زمینه کمک بخواهید. در صورتی که کاشی های طرح دار برای آشپزخانه خود انتخاب کنید نحوه چینش آن ها کار استاد کار است و خیلی از افراد به خاطر آشنا نبودن با نحوه چیدمان کاشی ها ممکن است در نهایت با همه هزینه‌ هایی که شما می کنید نتیجه خوبی را تحویل شما ندهند.

طرح کاشی آشپزخانه

 همانطور که گفته شد انتخاب طرح کاشی ها می تواند تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما داشته باشد. به طور مثال اگر آشپزخانه شما سبک مدرن دارد استفاده از کاشی هایی با طرح شلوغ نمی تواند گزینه مناسبی برای آشپزخانه شما باشد و اگر تنوع رنگ در این کاشی ها زیاد باشد برای سبک ‌مدرن زیاد جالب نیست.

 در نهایت اگر از بین کاغذ دیواری ها و کاشی ها و سنگ ها تصمیم گرفتید که از کاشی آشپزخانه برای طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود استفاده کنید، سعی کنید همیشه در تمیز نگه داشتن آن ها کوشا باشید. زیرا زیباترین طرح ها هم وقتی آلودگی و کثیفی روی آن ها قرار بگیرد زیبایی خود را از دست می ‌دهند و این کاشی ها کار نظافت را برای شما آسان می کنند و بهتر است دائماً آن ها را تمیز نگه دارید. اما دقت داشته باشید که از وسایل شوینده خیلی قوی برای تمیز کردن کاشی ها استفاده نکنید زیرا به مرور زمان باعث خورده شدن آن ها و پاک شدن طراحی‌های آن ها می شود و مجبور می شوید دوباره در این رابطه هزینه کنید.

کاشی های چند ضلعی

یکی از زیباترین مدل های چیدمان کاشی آشپزخانه مدل های شش ضلعی هستند. معمولا بیشتر آشپزخانه ها اتاقی مستطیلی یا مربعی هستند، حال کابینت و کمد های بزرگ مستطیلی و مربعی را نیز به این فضا اضافه کنید تا همه چیز شبیه بهم دیده شود. در حقیقت آشپزخانه های خیلی کمی وجود دارند که از طراحی منحنی شکل یا زوایای نرم برخوردار هستند. استفاده از کاشی های چند ضلعی باعث می شود این الگوهای تکراری شکسته شده و بعدی جدید و جذاب به فضای آشپزخانه اضافه شود. به عبارت دیگر اضافه کردن الگوهای متفاوت در دکوراسیون آشپزخانه، نوعی انرژی، سرزندگی و شادی وارد فضای ثابت و سرد آشپزخانه می کند.

البته کاشی های چند ضلعی هم طرح های بسیار گوناگونی دارند، مثل پنج ضلعی هایی هستند که داخل یک دایره رنگی احاطه شده اند. این طرح ها برای آشپزخانه های کوچک ایده خوبی هستند چرا که با ایجاد خطایی دید باعث می شوند فضا بزرگ تر دیده شوند. مزیت بزرگ این کاشی ها پنهان کردن دوغاب بین کاشی هاست که برای ظاهر یک آشپزخانه شیک و لوکس نکته منفی محسوب می شود. برخلاف مدل های مربعی و مستطیلی که دوغاب بین کاشی خیلی بد خودنمایی می کند شکل خاص این کاشی ها باعث می شود این موضوع کاملا از بین برود.

کاشی های طرح چوب

یکی از انتخاب های جداب برای چیدمان کاشی آشپزخانه، بطوری که با سایر قسمت های دکوراسیون تفاوت داشته باشد، استفاده از کاشی هایی با ظاهر شبیه به چوب است. امروزه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ظاهر این کاشی ها بسیار شبیه به چوب واقعی شده و حتی بافت خود چوب طبیعی را نیز تقلید می کنند. کاشی های شبه چوب تنوع بسیار بالایی دارند. برخی ظاهری شبیه کفپوش پارکت شده ایجاد می کنند، حتی برخی پنل ها ظاهری شبیه به چوب هوازده شده و کاملا طبیعی دارند که برای قرار گیری در دکوراسیون های روستیک و سنتی بسیار عالی هستند.

طرح شطرنجی

از کاشی آشپزخانه جدید که امروز بسیار پر طرفدار شده و بسیاری در آشپزخانه های مدرن و لوکس آن استفاده میکنند طرح شطرنجی می باشد ، این مدل با اینکه قدیمی هست و در گذشته نیز زمانی پرطرفدار بوده است دوباره تبدیل به مد روز شده است و همچنان زیبایی و لوکس بودن خودش را حفظ کرده است که برای آشپزخانه های با تم رنگی تیره مانند طوسی ، نقره ای ، مشکی و یا روشن مانند سفید انتخاب بسیار زیبا و خوبی می باشد.
جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی مانند کاشی های مربعی شیشه ای ، میکس اشاره کرد که ابعاد کوچکی دارند و اصولا با کاشی های اصلی استفاده می شوند نام برد که این مدل کاشی ها طرح ظریف و تقریبا پر زرق و برقی دارند که بر اساس طرح و رنگ شان می توانید با کاشی اصلی آن ها را ترکیب کرد .
کاش های بین کابینتی انواع مختلف دیگری نیز دارند مانند استیل ، الومینیومی که زیاد از آن ها استفاده نمی شود زیرا که تنوع رنگی کمی دارند و سریع لک میگیرند و فقط ممکن است در دکوراسیون های خاص و خیلی به ندرت از آن ها استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *