مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

ایده هایی جدید برای طراحی کمد دیواری ریلی و بازشو در اتاق خواب‎

انتخاب و خرید یک خانه و یا حتی اجاره یک خانه، نیاز به بررسی امکانات آن خانه دارد. امکاناتی مانند بالکن، پاسیو، پارکینگ و یا حتی وجود کمد دیواری. کمد دیواری ها در داخل اتاق ها یکی از امکانات یک خانه محسوب می شوند. وجود کمد دیواری در خانه سبب می شود تا وسای خانه مانند رختخواب ها، لباس ها، کیف ها، کفش ها و … یک نظم و ترتیبی داشته باشند. وجود کمد دیواری در خانه علاوه بر زیبایی، سبب می شود تا دسترسی به وسایل هم راحت تر باشد. این روزها کمد دیواری هایی با طراحی های جدید در اتاق ها خود نمایی می کنند. این کمد های دیواری غالباً ریلی و طبقه بندی شده هستند. امروز می خواهیم در ارتباط با کمد های دیواری ریلی و انواع کمدهای دیواری صحبت کنیم و جدیدترین مدلهای کمد دیواری ریلی را به شما عزیزان نمایش دهیم.

اهمیت کمد های ریلی

با کوچک شدن خانه ها افراد فضای کمتری برای نگهداشتن وسایل خود دارند، کمد با درب ریلی دارای فضایی است که امکان جای گیری انواع لباس، وسایل شخصی، کیف، کفش، لوازم آرایشی – بهداشتی و حتی گاو صندوق های خاص را بدون نیاز به دربی که فضای باز شو بخواهد را فراهم کرده است. کمد های ریلی همانطور که گفتیم با توجه به اینکه فضای کمتری در اتاق ها و هر جای دیگری اشغال می نماید، امروزه به شدت مورد توجه خریداران قرار دارند.

انواع کمد ریلی

۱- کمد دیواری ریلی چوبی و روکش چوب

این مدل کمد از چوب و یا روکش چوب ساخته می شود و نسبت به سایر مدلها دارای ظاهری زیباتری است، زیرا نقش و نگار های چوب همواره چشم نواز هستند.

 ۲- کمد دیواری کشویی ام دی اف و روکش چوب

تخته فیبر با چگالی متوسط یا ام دی اف؛ خمیر چوب مهندسی شده ای است که از خرد کردن تکه های واقعی چوب و تبدیل آن به فیبر ساخته می شود. سپس با استفاده از صمغی مخصوص و با اعمال فشار و حرارت بهم چسبانده می شوند. ام دی اف از تخته سه لا ارزان تر است و در مقایسه با نئوپان استحکام و دوام بیشتری دارد. سطح آن چنان صاف است که هیچ گره ای ندارد و برای رنگ کردن و سایر لوازمی که برای ساخت آنها به سطح صاف نیاز است ایده ال است.

ام دی اف یکی از بهترین متریال ها برای ساخت درب ریلی کمد لباس است. به دلیل همگونی و یکدستی ام دی اف لبه های آن صاف و بدون شکاف و فضاهای خالی است، از این رو بشدت مناسب کمد با رنگ های پوششی و همچنین چسباندن روکش چوب است. قیمت کمد دیواری ام دی اف نسبت نئوپانی بیشتر اما از نظر کیفیت بشدت مرغوب تر می باشد.

۳- کمد دیواری ریلی آینه دار

این کمد مناسب فضاهای کوچک است، ترکیب متریال شیشه با MDF یا چوب یا روکش چوب در کمد دیواری علاوه بر بزرگ تر نشان دادن فضا، امکان استفاده از آینه را نیز فراهم می کند. کمد ریلی آینه دار می تواند طراحی ویژه ای داشته باشد، به عنوان مثال تنها بخشی از درب دارای آینه باشد و یا از کمد با ۳ درب بهره برد تا تنها بر روی درب میانی آینه قرار گیرد.

از آنجایی که می توان تمام سطح درب را با آینه پوشش داد، آینه قدی گزینه مناسبی خواهد بود، در این صورت به انعکاس نور در محیط نیز کمک کرده اید. این گزینه انتخاب مناسبی برای اتاق های کوچک می باشد تا بزرگتر و پر نور تر به نظر برسد.

۴- مدل کمد دیواری ریلی شیشه ای

یکی از به روز ترین مدل ها در تولید کمد لباس ریلی، کمد با درب شیشه ای است که این امکان را برای شما ایجاد می کند تا فضای داخلی اتاق روشن تر به نظر بیاید.

در ساخت این مدل از کمد ریلی از شیشه به عنوان درب کمد استفاده می شود. به دلیل شفاف بودن شیشه، وسایل داخل کمد همواره قابل رویت است، از این رو نیاز به استفاده از اکسسوری های خوب الزامی می باشد. همچنین می توان از شیشه های مات نیز استفاده کرد، ولی در هر دو صورت امکان بهره وری مناسب از فضای کمد را تا حد زیادی سخت می کند و این دغدغه که داخل کمد چه خبر است را همیشه با خود به همراه دارد.

مزایای کمد های ریلی

هزینه پایین نصب کمد های ریلی

 مقاومت بالای درب ریلی

قابلیت سفارشی سازی

استفاده چندگانه

اشغال فضای بسیار کم

انواع کمد دیواری

کمد های دیواری جدید برای کاربرد های مختلفی ساخته میشه. این کاربرد ها میتونه بسیار گسترده باشه ولی مواردی که در خانه ها بیشترین کاربرد رو داره ۳ دسته ی کلی است:

  1. کمد رختخوابی
  2. کمد لباس
  3. کمد closet

کمد دیواری رختخوابی

این کمدها که در خانه های ایرانی کاربرد بسیار زیادی دارن، مخصوص قرار گرفتن رخت خواب هستن. کمد های رخت خوابیِ اتاق، به صورت عمده دارای درب های لولایی هستن تا بتونن به طور کامل باز بشن. این کمدها طبقه نداره تا رختخواب ها رو بشه روی زمین قرار داد. کمدهای رختخوابی کاملاً ایرانیست و فقط در خانه های ایرانی استفاده می شه.

کمدهای رخت خواب دارای ارتفاع ۱۵۰ سانتی متر به بالاست. در قسمت بالای اون ها، کمد های دست بالا قرار می‌گیره که برای قرار گرفتن وسایل جانبی اتاق مناسبه. به این کمدها دولابچه هم می گن. کمدهای جا رختخوابی باید عرض حداقل ۱۱۰ سانتی متر داشته باشن تا رخت خواب به راحتی در اون ها قرار بگیره.

کمد لباس

کمدهای لباس بسیار متنوع هستن و میتونن شامل یک آویز لباس ساده باشن یا اینکه دارای طبقات و کشو ها و قسمت های مختلف نظیر محل آویز لباس ها و محل قرار گیری کفش ها و … باشن.

در کمد های لباس برای محل آویز لباس ها، باید ارتفاع بلند تری درنظر گرفت تا لباس های آویزِ بلند مثل مانتو و بارانی و لباس های مجلسی خانم ها، به راحتی در اون جای بگیرن. همچنین محل آویز لباس ها باید عمقی در حدود ۶۰ سانتی متر داشته باشن تا لباس هایی مثل کت و پالتو های مردانه در این کمد ها قرار بگیرن.

طبقه بندی داخل کمد های لباس بسیار بستگی به سلیقه ی شما داشته و قاعده و قانون خاصی نداره و وابسته به کاربرد مدنظر شما برای این کمد ها میتواند دارای طبقه ها، قفسه ها و کشو های متعدد یا کم تعداد باشد.

کمد closet

کمد های closet بیشتر به صورت باز بوده و میتونن کشو و قفسه های متعدد داشته باشن. تفاوت عمده ی closet ها با کمد لباس در اینه که کمد لباس دارای درب بوده و closet درب نداره. همچنین این کمد ها بیشتر در اتاق های تعویض لباس استفاده میشه.

نکاتی که هنگام خرید کمد ریلی باید توجه نماییم

در موقع خریدن و یا سفارش دادن کمد دیواری های ریلی اتاق خواب باید به نکاتی توجه کنیم، جنس کمد ارتباط مستقیم به ریل ها دارد، تلاش کنید از بهترین نوع یراق و ریل موجود در بازار در ساخت کمد استفاده شده باشد و یا اگر می خواهید سفارش دهید با پرداخت بیشتر حتما از سازنده بخواهید بهترین ریل و یراق را بکار ببرد. بسیاری از سازندگان کمد دیواری ریلی با هدف کاهش هزینه های ساخت از ریل های ارزان قیمت که همان ریل های ۴۰ کیلوگرمی هستند استفاده می کنند، در صورتیکه بهتر است از ریل های ۸۰ کیلوگرمی استفاده شود، رعایت این نکته باعث طول عمر بیشتر درب ها و کاهش استهلاک آنها می شود و همچنین خرابی های ناشی از حمل را به حداقل می رساند.

ضمنا هنگام انتخاب رنگ و طرح و حتی طراحی داخلی کمد دیواری حتما به رنگ درب اتاق و همچنین رنگ سرویس های خواب و طرح سایر لوازم اتاق توجه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *