مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

دکوراسیون پشت تلویزیون با سنگ آنتیک و چوب و آینه کاغذ دیواری

اتاق نشیمن یکی از مهمترین بخش های خانه است. اگر شما به دکوراسیون این بخش توجه نمایید می توانید به راحتی یک خانه زیبا و چشمگیر را بسازید. قسمت مربوط به تلویزیون از مهمترین بخش های اتاق نشیمن است. این روزها دکوراسیون های بسیار زیبا و شیک برای قسمت پشت تلویزیون ایجاد شده است. انتخاب و اجرای هریک از این دکوراسیون ها می تواند تغییرات بسیار زیبایی را ایجاد نماید و دکوراسیون پذیرایی شما را کاملاً متحول نماید.

اگر به این فکر هستید که با کمترین هزینه تغییرات اساسی در خانه خود ایجاد نمایید، پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ دیوار پشت تلویزیون بروید. از اصلی ترین دکوراسیون هایی که امروزه برای دیزاین دیوار پشت تلویزیون استفاده می شود می توان به سنگ آنتیک، چوب، آینه و کاغذ دیواری اشاره نمود.

در ادامه هر یک از این دکوراسیون های مدرن و پرطرفدار را با ذکر جزییات خدمت شما معرفی خواهیم نمود. شما هم مطابق سلیقه خود و سبک دیزاین منزل و پذیرایی خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید و در پی اجراسازی آن باشید.

تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 دیوار پشت تلویزیون را با چوب دکور کنید!

چوب یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای دیزاین دیوار تلویزیون است. می پرسید چرا؟

اول این که عایق صوتی است. یعنی با خاصیت عایقی که دارد، شدت صدا را کاهش می دهد تا افرادی که در نشیمن نیستند، کمتر صدای تلویزیون را متوجه شوند.

دوم هم که به جلوه سرد و بی روح تلویزیون و تکنولوژی های کنار آن که تماما ساخت دست بشر هستند، گرما و روح می بخشد.

توجه داشته باشید که برای دکور پشت تلویزیون، از ام دی اف و دیوارپوش های چوب طبیعی و مصنوعی می توانید استفاده کنید.

نکته: چوب طبیعی، هم قیمت بالا و هم نیاز به نگهداری مخصوصی دارد. پس گزینه مناسبی برای خانه های اجاره ای نیست.

اما اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تری هستید، می توانید دیوارپوش طرح چوب نصب کنید.

با سنگ آنتیک دیوار تلویزیون را تزیین کنید!

سنگ، مثل چوب، از گزینه های طبیعی برای دکور دیوار پشت تلویزیون است که جلوه جذابی به نشیمن می دهد.

توجه داشته باشید که مزیت سنگ آنتیک، تنوع بالا مدل های آن در بازار است. یعنی شما با هر سلیقه و هر سبک دکوراسیون خانه ای که دارید، می توانید رنگ و طرح سنگ مد نظرتان را در بازار پیدا کنید.

اما با این همه تنوع، در انتخاب اندازه سنگی که برای پشت تلویزیون انتخاب می کنید، باید دقت داشته باشید.

در واقع هر چه اندازه سنگ های به کار رفته در دیوار تلویزیون کوچک باشد، آن را شلوغ تر نشان می دهد. پس در نشیمن های کوچک و فضاهایی که طرح و پترن های زیادی در فرش، پرده و کاغذ دیواری های آن به کار رفته است، بهتر است از این سنگ ها استفاده نکنید.

نکته: به غیر از سنگ های آنتیک، برای تزیین پشت تلویزیون از سنگ اسلب یا دیوارپوش های طرح سنگ مرمر و مرمریت، نیز می توانید استفاده کنید که جلوه لوکس و شیکی به نشیمن می دهند.

دیوار پشت تلویزیون را کاغذ دیواری کنید!

برای دیوار پشت تلویزیون بهتر است به رنگ‌هایی که در فضا وجود دارند توجه کنید و هماهنگ با آن‌ها تناژ رنگ را انتخاب کنید. همچنین بهتر است این رنگ تیره باشد تا به خوبی در فضا خود را نشان بدهد اما اگر فضای کوچک و نقلی دارید بهتر است از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید.

  • استفاده از رنگ‌های تضاد بین دیوار پشت تلویزیون با دیگر رنگ‌ها یک انتخاب درست است که میتواند توجه را به سمت دیوار پشت تلویزیون ببرد.
  • کاغذ دیواری ساده یا طرحدار؟ از آنجایی که دیوار پشت تلویزیون نقطه کانونی است بهتر است تا جایی که امکان دارد از کاغذ دیواری طرحدار و شلوغ استفاده کنید اما باز اگر فضای کوچکی دارید سعی کنید از طرح‌های خلوت تر استفاده کنید.
  • کاغذ دیواری و پوسترهای سه بعدی پشت تی وی را دست کم نگیرید:))  این مدل کاغذ دیواری ها به خوبی میتوانند دیوار پشت تلویزیون را متفاوت جلوه بدهند و فضایی شیک ایجاد کنند.
  • در کنار کاغذ دیواری به طراحی نورپردازی مخصوص آن نیز فکر کنید. نورپردازی میتواند به بک تی وی جلوه خاص و شیکی بدهد.
  • تنوع طرح‌های کاغذ دیواری ها بسیار است از طرح آجر و کاغذ دیواری طرح سنگ آنتیک گرفته تا انواع طرح‌های گل و کلاسیک و… سعی کنید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری را انتخاب کنید و فضایی شیک و لوکس طراحی کنید.
  • اگر سالن نشیمن با سقف کوتاهی دارید؛ کاغذ دیواری راه راه راه عمودی و اگر خانه ای با فضای کوچک دارید؛ کاغذ دیواری با طرح راه راه افقی میتواند بهترین گزینه برای دکور پشت تلویزیون باشد.

 

دیوار پشت تلویزیون را آینه کاری کنید!

این روزها استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن رواج زیادی پیدا کرده است. اتاق پذیرایی، جایی است که شما در آن به میزبانی از میهمانانتان می‌پردازید، بنابراین مهم‌ترین قسمت خانه به حساب می‌آید و لازم است که به دکوراسیون آن اهمیت زیادی داده شود. یکی از روش‌های پرطرفدار برای تزئین و طراحی داخلی اتاق نشیمن، اجرای آینه‌کاری در آن است. این کار نه تنها جنبه زیبایی دارد، بلکه به عنوان یک روش موثر در بهره‌وری فضا هم عمل می‌کند.

با گسترش آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای داخلی خانه‌ها، شاهد نشیمن‌های کوچکی هستیم که لازم است ترفندهایی را برای بزرگتر و دلچسب‌تر نشان دادن آن‌ها به کار ببریم. اصولا آینه‌ها راه‌حلی مفید برای وسیع‌تر نشان دادن فضای نشیمن هستند و استفاده نوآورانه از آ‌ن‌ها می‌تواند یک پذیرایی بسیار شیک و مدرن به شما تحویل دهد.

قسمتی از پذیرایی خانه که برای اجرای آینه‌کاری بسیار مناسب است، دیوارهای پشت تلویزیون هستند. تلویزیون معمولاً حالت مرکزیت در پذیرایی دارد و یک نقطه کانونی برای آن محسوب می‌شود. وقتی تلویزیون خاموش است، شما با یک صفحه بزرگ و سیاه رو‌به‌رو هستید که چندان جذاب نیست و فضای نشیمن را بسیار مرده و کسل‌کننده نشان می‌دهد. برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین حالتی، شما می‌توانید از ایده‌های طراحی برای دیوار پشت تلویزیون کمک بگیرید.

بطور مثال اینکه دیوار پشت تلویزیون را با سنگ‌های آنتیک سیاه بپوشانید یا از شلف و قفسه برای آن استفاده کنید. این قفسه‌ها هم می‌توانند با دکوری‌های خاص و مناسب پر شوند. یک ایده خوب دیگر که ظاهر منحصر به فرد و جذابی به فضای دکوراسیون شما می‌بخشد، استفاده از آینه‌ها است؛

اما چرا این‌قدر به آینه‌کاری در پشت تلویزیون توصیه می‌شود؟

بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دادن فضا با آینه‌کاری دیوار پشت تلویزیون

آینه‌ها بازتاب‌دهنده مناظر و اشیاء اطراف خود هستند. به همین دلیل به بزرگتر نشان دادن فضا کمک می‌کنند. این ویژگی برای خانه‌هایی که متراژ کم و کوچکی دارند، بسیار کاربردی است.

روشن‌تر شدن فضای منزل با آینه‌کاری دیوار پشت تلویزیون

آینه‌ها نور را به اطراف منعکس می‌کنند و همین ویژگی باعث روشن‌تر نشان دادن محیط می‌شود. آینه‌ای که پشت تلویزیون قرار می‌گیرد، این توانایی را دارد که به فضای شما احساس ببخشد و نور خروجی آن را افزایش دهد.

اگر این امکان برای شما وجود داشته باشد که تلویزیون را روبه‌روی پنجره پذیرایی یا منابع نور مصنوعی قرار دهید، با آینه‌کاری دیوار پشت تلویزیون می‌توانید میزان نورهای دریافت شده را دو برابر کنید. با این کار، حتی در هزینه‌های انرژی هم صرفه‌جویی خواهید کرد؛ زیرا آینه به اندازه نیاز، اتاق را روشن می‌کند؛ بنابراین احتیاجی به روشن کردن لامپ‌های اضافه نیست.

آینه‌کاری دیوار پشت تلویزیون یک فضای حرفه‌ای ایجاد می‌کند

یک آینه بزرگ و سرتاسری روی دیوار پشت تلویزیون که از سقف تا زمین ادامه داشته باشد، فضایی شیک و خیره‌کننده به وجود می‌آورد. البته اینکه از آینه‌های بزرگ و بدون قاب استفاده نمایید یا یک قاب خاص برای آن انتخاب کنید، همگی بستگی به سلیقه شخصی شما و سبک دکوراسیون منزلتان دارد.

شما حتی می‌توانید به جای نصب یک آینه بزرگ، از چند تکه آینه کوچکتر با اشکال هندسی گوناگون مثل مربع، مستطیل یا شش ضلعی هم استفاده کنید تا به عنوان بخشی از تزیینات دیوار به آن اضافه شود. یک نمونه خاص و کم‌نظیر دیگر هم، استفاده از آینه‌های دایره‌ای با ابعاد متفاوت است. چیدمان این آینه‌ها در کنار هم، فضایی منحصر به فرد ایجاد می‌کند و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد. این مدل، فضایی شیک، مدرن و کمی لوکس به وجود می‌آورد.

با تکرار رنگ‌های مشابه قاب آینه در جزئیات و اکسسوری‌های موجود در اتاق نشیمن، هارمونی و زیبایی فضا دوچندان خواهد شد. یک نکته مهم که باید به آن توجه کنید این است که اگر برای دیوار پشت تلویزیون از آینه‌های دیواری تمام قد استفاده کردید، سعی کنید میز تلویزیون شما ظریف و ساده باشد تا جلوی آینه را نگیرد. یک میز شیک با پایه‌های باریک می‌تواند به زیبایی بیشتر آینه‌های دیواری کمک کند.

اگر پذیرایی شما پنجره‌های بزرگ و از سقف به پایین دارد، شاید فکر کنید که دیگر به وجود آینه در آن نیازی نیست، اما حتما آینه را امتحان کنید. نصب یک آینه سرتاسری و بزرگ روی دیوار پشت تلویزیون، علاوه بر اینکه فضا را بسیار روشن‌تر و دلباز‌تر می‌کند، در نهایت باعث زیباتر شدن آن هم خواهد شد.

مخفی کردن ایرادات دیوار پشت تلویزیون با آینه‌کاری

آینه‌کاری دیوار پشت تلویزیون به عنوان یک ابزار کاربردی

همه ما هر روز با آینه سر و کار داریم و خودمان را در آن نگاه می‌کنیم؛ اما دیدن خودمان در آینه و استفاده از آن برای بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن فضا، تنها کاربرد آینه‌ها نیست. آینه علاوه بر موثر بودن در دکوراسیون، در روانشناسی و کمک به سلامت جسمانی افراد هم تاثیرگذار است. اگر طبق اصول فنگ‌شویی از این وسیله استفاده کنید، انرژی مثبت را در خانه خود به جریان می‌اندازید و زیبایی آن را چند برابر می‌کنید. بسیار مهم است که بایدها و نباید‌های نصب آینه را بدانید و آن را در جای درست به کار بگیرید. نمایش متنوعی از آینه‌های رنگی در دیوار پشت تلویزیون، علاوه بر این که فضا را بزرگ‌تر و جذاب‌تر نشان می‌دهد، ظاهری شبیه به گالری ایجاد می‌کند که فنگ‌شویی بسیار خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *