مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

شاخص آلودگی هوا قزوین

قزوین استان کوچکی است که در نزدیکی پایتخت، یعنی تهران قرار گرفته است. عموما مردم استان قزوین را به عنوان یک شهر صنعتی می شناسند، وجود شهرهای صنعتی البرز، کاسپین، کوهین، لیا و … سبب شده است که این شهر پذیرای افراد مختلف از گوشه کنار کشورمان باشد.

یکی شهر صنعتی بودن می تواند فواید بسیاری را به همراه داشته باشد، مثلا بودن کارخانه ها و شرکت های مختلف و متنوع سبب می شود تا همواره فرصت شغلی برای افراد مختلف با مهارت های متنوع موجود باشد. اما از سوی دیگر این صنعتی بودن می تواند معایبی هم داشته باشد که مهمترین آن، مسئله آلودگی هوا است.

قزوین به علت صنعتی بودن و مجاورت با تهران، افزایش بی رویه وسایل نقلیه و … مدتی است که هوای آلوده و ناسالمی را تجربه می کند.

امروز در نظر داریم تا به بررسی شاخص آلودگی هوا در قزوین بپردازیم.

خوشبختانه در روزهای اخیر، هوای استان قزوین در وضعیت خوبی قرار داشته است. اما چندی پیش، یعنی در تاریخ ۱۹ آذر سال۱۴۰۱، استان زیبای ما آب و هوای ناسالم و آلوده ای را تجربه نمود که منجر به تعطیلی مدارس گردید. ابتدا به بررسی وضعیت فعلی هوای استان، می پردازیم، سپس وضعیت هوا را در چند روز آینده بررسی می کنیم و نهایتا هم به سراغ روز ۱۹ آذر می رویم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کیفیت هوا

امروز
۱۰/۱۰
۴۷
شاخص کیفیت هوا
متوسط
کیفیت هوا به طور کلی برای بیشتر افراد مناسب است. البته، گروه‌های حساس ممکن است بر اثر فعالیت بلند-مدت دچار نشانه‌های جزیی تا متوسط شوند.

آلاینده‌های فعلی

طی ساعت گذشته
PM 2.5
متوسط
«ذرات ریز» به ذرات آلاینده تنفس‌پذیر با قطر کمتر از ۲.۵ میکرومتر گفته می‌شود که می‌توانند وارد ریه و جریان خون شوند و سبب بروز مشکلات جسمی جدی شوند. ریه و قلب بیشترین تاثیر را از این آلاینده می‌پذیرند. قرار گرفتن در معرض این ذرات ممکن است سبب سرفه یا تنگی‌نفس، تشدید آسم و بیماری تنفسی مزمن شود.
بیشتر
PM 10
متوسط
«ذرات ریز» به ذرات آلاینده تنفس‌پذیر با قطر کمتر از ۱۰ میکرومتر گفته می‌شود. ذرات بزرگتر از ۲.۵ میکرومتر ممکن است در مجرای تنفس انباشته شود و مشکلات جسمی ایجاد کند. قرار گرفتن در معرض این ذرات ممکن است سبب ناراحتی چشم و گلو، سرفه یا تنگی‌نفس، و آسم شدید شود. قرار گرفتن مکرر و مفرط در معرض این ذرات ممکن است مشکلات جسمی شدید ایجاد کند.
بیشتر
SO 2
متوسط
قرار گرفتن در معرض دیوکسید گوگرد ممکن است سبب ناراحتی چشم و گلو، تشدید آسم و بروز برونشیت مزمن شود.
NO 2
عالی
استنشاق مقدار چشمگیر دیوکسید نیتروژن احتمال بروز مشکلات تنفسی را افزایش می‌دهد. سرفه و تنگی‌نفس رایج است و افزایش مدت قرار گرفتن در معرض این آلاینده، ممکن است سبب بروز مشکلات جسمی جدی‌تر مانند عفونت تنفسی شود.
O 3
عالی
«ازن سطح زمین» می‌تواند مشکلات تنفسی موجود را تشدید کند و سبب ناراحتی گلو، سردرد و درد سینه شود.
CO
عالی
مونوکسید کربن گازی بی‌رنگ و بی‌بوست و اگر به میزان چشمگیر استنشاق شود، ممکن است سبب سردرد، تهوع، سرگیجه و استفراغ شود. قرار گرفتن مکرر و بلند-مدت در معرض این آلاینده ممکن است سبب بیماری قلبی شود.

پیش بینی روزانه هواشناسی

امروز
۱۰/۱۰
۷۵
شاخص کیفیت هوا
نامناسب
آلودگی هوا به سطح بالایی رسیده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. در صورت دچار شدن به مشکل تنفس یا ناراحتی گلو، مدت فعالیت در محیط باز را کاهش دهید.

یکشنبه
۱۰/۱۱
۷۸
شاخص کیفیت هوا
نامناسب
آلودگی هوا به سطح بالایی رسیده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. در صورت دچار شدن به مشکل تنفس یا ناراحتی گلو، مدت فعالیت در محیط باز را کاهش دهید.

دوشنبه
۱۰/۱۲
۸۶
شاخص کیفیت هوا
نامناسب
آلودگی هوا به سطح بالایی رسیده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. در صورت دچار شدن به مشکل تنفس یا ناراحتی گلو، مدت فعالیت در محیط باز را کاهش دهید.

سه‌شنبه
۱۰/۱۳
۸۸
شاخص کیفیت هوا
نامناسب
آلودگی هوا به سطح بالایی رسیده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. در صورت دچار شدن به مشکل تنفس یا ناراحتی گلو، مدت فعالیت در محیط باز را کاهش دهید

خبر ۱۹ آذر ۱۴۰۱

سرپرست محیط‌ زیست انسانی استان قزوین از افزایش شاخص آلودگی هوای قزوین خبر داد و گفت: شاخص آلودگی هوای قزوین به ۱۵۱ تا ۲۰۰ پی‌پی‌ام رسیده است.

سعید میرزاحسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به افزایش شاخص آلودگی‌هوا، که به ۱۵۱ تا ۲۰۰ پی‌پی‌ام رسیده است، نگرانی‌هایی در خصوص مزایای آلودگی بر سلامت افراد وجود دارد.

آلودگی هوا به جهت پایداری هوا و انباشت آلایندگی است که پیشنهاد می‌شود، افراد تا جای ممکن از قرارگیری در معرض هوای آلوده جلوگیری کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش شاخص آلودگی‌هوا، شاخص هوا برای همه گروه‌های سنی ناسالم است و پیرو این موضوع قرار شد کمیته‌های اضطراری توسط فرمانداران هر شهرستان برگزار شود.

سرپرست محیط‌زیست انسانی استان قزوین اعلام کرد: علاوه بر شهر قزوین، سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت ناسالم قرار دارند و تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس از سوی فرمانداران در کمیته اضطراری اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این شرایط افراد دارای مشکلات قلبی و ریوی، کودکان و افراد سالمند باید در منزل بمانند و افراد سالم نیز از تردد در فضای باز شهری خودداری کنند.

میرزاحسینی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا زمانی از نرم طبیعی خود خارج می‌شود که هوای استان ساکن و پایدار باشد، در این صورت آلاینده‌ها تجمع کرده و جابجا نمی‌شوند که این امر سبب افزایش شاخص آلاینده‌های هوا و همچنین بروز و ظهور آن می‌شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد ما کاهش مواجهه افراد با عوامل آلاینده است و باید نظارت بر واحدهای تشدیدکننده آلایندگی هوا بیشتر شود که برخی کارخانه‌ها و واحدهای‌صنعتی در این زمینه بسیار آسیب‌زا هستند.

سرپرست محیط‌زیست انسانی استان قزوین ادامه داد: همچنین پلیس راهور باید از حرکت خودروهایی که معاینه فنی ندارند جلوگیری کند تا هوا به جو ناپایداری برسد؛ تا وقتی هوا پایدار باشد؛ معضل آلودگی هوا ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این شاخص‌های سلامت برای گروه‌های حساس چون بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان طراحی‌شده است ولی ممکن است برای سایر جانداران هم آسیب‌زا باشد.

میرزاحسینی در پایان عنوان کرد: ذرات معلق در آلاینده‌ها بیشتر به قسمت‌های فوقانی دستگاه تنفسی همچون شُش‌ها و ریه‌ها آسیب وارد می‌کند که شرایط برای بیماران قلبی عروقی تنفسی و افرادی که آسم دارند مشکل شده و ممکن است تنفس آن‌ها را دچار اختلال کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *