مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

شهرنشینی در بالادست اتوبان قزوین(شهرک المپیک، زمین های مشاعی اسماعیل آباد) از رویا تا حقیقت!

همانطور که اکثر فعالان بازار مسکن، مردم شریف قزوین و اهالی روستای اسماعیل آباد قزوین میدانند، شهرنشینی در بالادست اتوبان و توافق بین زمین داران و مالکین این منطقه و مسئولین ذیربط از دیرباز مورد مناقشه بوده و تا کنون هیچ گونه توافقی بین شهرداری، ادارات ثبت و سایر مسئولین انجام نشده است. محصور بودن شهر قزوین مابین باغات سنتی از یک سو و پروژه های بوم گردی و عدم وجود زمین های ذخیره شهری اهمیت این موضوع را بیش از پیش نشان می دهد. اما بنا به گزارش های میدانی وب سایت مسکن قزوین اخیراً پویشی مردمی با عنوان “پلاک ۳۸” توسط اهالی و مالکین زمین های شرقی ناحیه عظیمیه(مشاعی اسماعیل آباد) با حمایت امام جماعت روستای اسماعیل آباد حجت الاسلام انصاری روحانی آغاز شده است.

در این خصوص حجت الاسلام روحانی گفت: بنا به درخواست های مکرر اهالی و مالکین زمین های مشاعی اسماعیل آباد و به همت چند تن از مالکین، پویش پلاک ۳۸ شکل گرفته است ما دو هدف را در این زمینه دنبال می کنیم. اول از همه ساماندهی مدارک و اسناد موجود و دعوت حضوری از مالکین تا به این نحو از خرید و فروش های برخی سودجویان جلوگیری کنیم. چون برخی از اسناد قدیمی هستند و این ظن وجود دارد که صاحب سند بیش از آنچه که داشته فروخته باشد. هدف دوم ما این است که مالکین محترمی که چند ده سال است صاحب این زمین ها هستند و هیچ گونه منفعتی نبرده و هر روز به دلیل منفعت طلبی دلالان و صاحبان عمده و متمول زیان بسیار دیده اند را جبران کنیم.

این پویش بدون هیچ چشمداشت و ریالی به صورت رایگان و خودجوش در حال انجام است و دست یاری همه ی کسانی که با هدف همراهی با این پویش قدمی برمیدارند را به گرمی خواهیم فشرد. تا کنون دو هفته از شروع این پویش گذشته است و مالکین محترم لطف کردند و میزان مالکیت خود را اعلام کردند تا اینجا معلوم شد تعدا د حدودا ۳۰۰ نفر مالک وجود دارد. بر اثر تماس های مکرر مبنی بر صادق نبودن خود اظهاری ها توسط افراد ناشناس بر آن شدیم از آنها دعوت کنیم حضوراً تشریف بیاورند و با رضایت خودشان درست بودن خود اظهاری را اعلام بفرمایند. پس برای هر نفر یک پوشه با شماره تلفن تهیه و چون در گروه دوستان غیر مالکین وجود دارد جهت تهیه گروه مالکین واقعی جهت مراحل بعدی ایجاد شود. در تمام این مسیر دفتر گروه با حضور ۳ نفر فعالیت خود را بدون حق الزحمه در ۱۰ روز انجام وظیفه نموده است.

۱۷/مرداد/۱۴۰۰ شروع نقشه برداری برای کل پلاک ۳۸

به نقل از کانال پویش مردمی پلاک ۳۸:

طی ده ماه تلاش استانی و مدیران گروه و استانداری مخصوصا معاونت عمرانی جناب اقای مهندس فرخزاد و مجموعه کار گروه در استانداری جناباقای مهندس پیرمرادی و اقای دکتر اسماعیلی و با دستور مستقیم رییس قوه قضاییه و پیگیری و پشتیبانی معاونت پیش گیری از جرم جناب اقای دکتر فولیان و مجموعه جهاد کشاورزی و مدیر محترم امور اراضی اقای مهندس عبدی و مخصوصا اقای مهندس احمدی مسئول کادستر زراعی پلاک ۳۸ کمال تشکر را داشته و امروز ۱۴۰۰/۵/۱۷ اولین گروه نقشه برداری برای کل پلاک ۳۸ و فرعی معروف به اربابان و حدود اربعه کل پلاک با همکاری مالکین بومی و مدیران گروه از ساعت ۹ صبح تا یک بعداظهر انجام گرفت

۹/خرداد/۱۴۰۰ نصب تابلو پویش مردمی پلاک ۳۸ در خیابان اصلی اسماعیل آباد

در نهم خرداد ماه راه و مسیر اصلی اسماعیل آباد بنری با مضمون زیر نصب شده است که:

مالکان محترم زمینهای مشاعی پلاک ۳۸ اصلی اسماعیل آباد اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه ۲ قزوین در نظر دارد اسناد مالکیت این پلاک را ساماندهی نماید از مالکان محترم تقاضا می شود کپی اسناد مالکیت شامل نسبت اصلی گواهی انحصار وراثت و اسناد قطعی خود را در اسرع وقت به اداره مذکور واقع در مینودر میدان دهخدا بالاتر از پارک سنگی تحویل و رسید دریافت نمایند پویش مردمی مالکان پلاک ۳۸ اصلی اسماعیل آباد

۲۸/اردیبهشت ۱۴۰۰ برنامه روی خط باشید رادیو قزوین

این برنامه صبحگاهی که در صبح روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ اجرا شد. این برنامه در ادامه بررسی طرح های توسعه شهر قزوین در مورد زمین های بالای اتوبان با حضور شهناز خلیلی(به نمایندگی از مالکین زمین های بالای اتوبان) و مهندس نوروزیان رئیس انجمن معماری و احیای بافت تاریخی استان برگزار شد. همچین در ادامه دکتر فولیان(معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین) و دکتر اسماعیلی(معاون مدیرکل دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک استانداری قزوین) به صورت تلفنی در این برنامه حضور پیدا کردند که می توانید فایل صوتی این برنامه را در ادامه بشنوید.

12/بهمن/۱۳۹۹ اطلاعیه پویش مردمی پلاک ۳۸

در متن آخرین اطلاعیه این پویش آمده است:

احتراما به استحضار می رساند که به علت استقبال و تقاضای تعدادی از مالکان ، ثبت نام در روزهای دوشنبه ۱۳ و ‌پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت. مدیران گروه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در خدمت شما بزرگواران هستند.
مدارک مورد نیاز:
۱- اصل و کپی شناسنامه
۲- اصل و کپی کارت ملی
۳- اصل و کپی سند مالکیت و سلسله نقل و انتقالات آن به ویژه نسق زراعی آن
۴ – یک جلد پوشه
یاد آور می شود که اصل مدارک بعد از رویت به مالک بازگردانده می شود.

آدرس محل ارائه مدارک:
اسماعیل آباد ٬ روبروی سه راه اکبر آباد ٬ جنب املاک هیوا ، دفتر گروه ٬ شماره تماس ۰۹۱۲۲۸۲۱۹۵۸ (حاج آقا انصاری)

۶نظرات

  1. علی

    روشن می گوید:  

    بنده سند تفکیکی و طرح تفضیلی بالای اتوبان را دارم که قبل از سال ۱۳۸۰ توسط مسئولین وقت استان ارائه و تصویب شده است .همچنین سند ششدانگ هم دارم آقایان به خاطر چند دست مسئول از خدا بی خبر و سود جو که دم از اسلام می زنند ۲۲ سال است که منتظر انصاف مسئولان هستم ایوب صبر ما را نداشت.

    پاسخ
  2. علی

    روشن می گوید:  

    شما وضعیت مسکن در قزوین را نمی بینید آیا هیچ تناسبی بین ساخت و ساز و تقاضا وجود دارد
    پس چرا روز را به شب می رسانید بدون اینکه به فکر مستاجر و وضعیت مسکن باشید چرا زمینهایی که قانونی واگذار شده است و باید ۲۰ سال پیش آماده سازی و واگذار می شد در بایگانی خود نگهداری کرده اید و به زمینهایی که خود مالکیت داشته پروانه و امکانات داده اید آیا به همین دلیل نیست که پروژه بالای اتوبان را مسکوت گذاشته تا از قبل آن به منافع شخصی خود برسید در حال حاضر با کمبود زمین در قزوین قیمت سر به فلک کشیده است چرا ؟ شما از ما نیستید همین، به ندای الهی پوزخند می زنید و از آخرت هراسی ندارید و اگر میدانستید چه بسا از همین ساعت به درگاهش توبه می کردید .لعنت بر دروغ گویان و مسئولین بیکفایت .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *