مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

شهرک المپیک قزوین کجاست؟

قزوین یکی از شهرهای مناسب  برای زندگی است. از موقعیت های بسیار عالی این استان می توان به نزدیکی به پایتخت، برخورداری از امکانات آموزشی و رفاهی مناسب، امکانات تفریحی، جاذبه های گردشگری و تاریخی، آب و هوای مناسب، اقتصاد مقرون به صرفه در رابطه با مخارج زندگی و … اشاره کرد.

قزوین دارای محله های بسیار زیادی می باشد که بعضی از آنها نسبت به مابقی از شهرت بیشتری برخوردار هستند. از بهترین و مناسبترین مناطق قزوین که انتخاب بیشتر افراد برای زندگی هستند می توان به ملاصدرا، پونک، دانشگاه، نوروزیان، بلوار شمالی و شهرک المپیک اشاره نمود.

این مناطق از نظر امکانات رفاهی و آموزشی بسیار منساب هستند و همه چیز از مکان های خرید و تفریحی و … در اختیار ساکنین آنها قرار دارد. امروز در نظر داریم تا در رابطه با شهرک المپیک صحبت نماییم.

از نظر آدرسی این شهرک در قزوین و خیابان آزادراه زنجان – قزوین واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی چهارشنبه بازار و همچنین استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری قزوین و دهکده المپیک قرار گرفته است.

این شهرک جزء مناطق تازه تاسیس و گران شهر قزوین می باشد که دارای ویژگی های فوق العاده ای برای خرید و یک سرمایه گذاری مناسب است. در ادامه ابتدا مختصری در رابطه با شهر قزوین صحبت می کنیم و سپس به سراغ معرفی شهرک المپیک قزوین در زمان احداث آن می رویم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

هر آنچه باید در مورد قزوین بدانید

قبل از اینکه در مورد مناطق و محله های قزوین صحبت کنیم، ابتدا کلیات استان و شهر قزوین را بررسی می کنیم. بر اساس آخرین وضعیت تقسیمات کشوری تا پایان سال ۱۳۹۰، استان قزوین دارای ۶ شهرستان (قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک، البرز و آوج)، ۲۵ شهر ، ۱۹ بخش، ۴۶ دهستان و ۱۱۵۰ آبادی است که ۸۴۲ آبادی آن دارای سکنه و ۲۰۸ آبادی خالی از سکنه است.

شهر قزوین یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران و در محدوده ی مرکزی کشور واقع شده است. تاریخچه ی آن به دوران ساسانیان بر می گردد و برای مدتی پایتخت ایران بوده است. قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است. این شهر دارای معادن غنی گچ، سرب، مس و روی می باشد و به طور تقریبی ۱ درصد از مساحت کل کشور را در بر می گیرد. زبان اصلی مردم قزوین فارسی است که با لهجه ی قزوینی عجین شده و بعد از زبان فارسی، زبان های ترکی و تاتی در این استان رایج است. شهر قزوین با داشتن عرصه های وسیع باغ و بوستان باراجین از سال ۱۳۹۲ از سوی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان شهر پاک ایران انتخاب شد.

خبر پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قزوین: دهکده المپیک در قزوین راه‌اندازی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قزوین گفت: طرح تأسیس دهکده المپیک در قزوین درگذشته مطرح‌شده بود که با توجه به موقعیت و شرایط استان قزوین پیشنهاد می‌شود این طرح احیا شود.

ابوالفضل یاری در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های ورزشی قزوین که با حضور معاون وزیر ورزشی، نماینده مردم قزوین و البرز و آبیک پیش از ظهر امروز در دفتر استاندار برگزار شد، تصریح کرد: ایده طراحی و ایجاد دهکده المپیک در استان قزوین درگذشته مطرح و زمین ۱۰۰ هکتاری برای آن در نظر گرفته بود که محقق نشد، در حال حاضر ۷۰ هکتار زمین موجود است که می‌توان این طرح را اجرایی کرد.

وی افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، سالن سرپوشیده ۶ هزار نفری، استخر و سایر موارد ازجمله مکان‌های پیش‌بینی‌شده برای دهکده المپیک است، با توجه به نزدیک قزوین به پایتخت و قرار گرفتن درراه ارتباطی شمالی و شمال غرب کشور می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قزوین اظهار کرد: از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به دلیل انجام ندادن تعهدات خود گلایه داریم چون استان ما باوجود تمامی مشکلات اعتباری به‌تمامی تعهدات خود برای تکمیل پروژه‌ها اقدام کرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر پروژه‌های سالن ۶ هزار نفری و سالن سرپوشیده دوومیدانی برای استان اولویت‌دارند و باید هرچه زودتر تکمیل شوند، برای تکمیل پروژه‌های ورزشی که ماهیت استانی دارند با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدام خواهیم کرد و امیدواریم پروژه‌های ملی نیز هرچه سریع‌تر در استان به مرحله تکمیل و بهره‌برداری برسند.

۶ میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد ساختمان اداره ورزش و جوانان قزوین نیازمندیم

علی فرخ‌زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: ساختمان اداره ورزش و جوانان قزوین وضعیت مناسبی ندارد و لازم است برای آن مکان جدیدی اختصاص داده شود که حداقل به ۶ میلیارد تومان نیازمندیم که بخشی از آن توسط مرکز داده شود تا کار را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به سالن ۶ هزار نفری، افزود: پیمانکار سالن ۶ هزار نفری بعد از چهار ماه از انعقاد قرارداد هنوز به شکل جدی وارد عمل نشده است و دلیل آن را پرداخت نکردن اعتبار عنوان می‌کند، قرارداد این پیمانکار تنها تا مرحله سفت‌کاری پروژه است.

فرخ‌زاد تأکید کرد: برای نازک‌کاری پروژه دوباره باید مزایده و تشریفات عقد قرارداد برگزار شود که زمان‌بر است و مقدمات آن باید هم‌اکنون آغاز شود.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان قزوین باید فهرست نواقص ورزشگاه ورزشی ۱۵ هزار نفری را تهیه کند تا با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای رفع آن‌ها اقدام شود، برای مسقف کردن دیواره سنگ‌نوردی قزوین نیز در سفر وزیر ورزش و جوانان قول مساعد گرفته شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار برای تکمیل این پروژه نیز اقدام گردد.

افتتاح ۱۰ پروژه ورزشی در سال جاری

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان قزوین نیز در این جلسه تصریح کرد: احداث سالن ۶ هزار نفری و سالن سرپوشیده دوومیدانی به ترتیب با ۱۰ هزار و ۷ هزار مترمربع مساحت از سال ۸۶ کلید خورده‌اند ولی طی این سال‌ها پیشرفت محسوسی نداشته‌اند، امیدواریم با تخصیص اعتبار و رفع کاغذبازی‌های اداری گره تکمیل این پروژه‌ها باز شود.

وی افزود: در سال جاری ۱۰ پروژه ورزشی بااعتبارت استانی و منابع وزارت خانه در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد و انتظار داریم پروژه‌های شاخص استان نیز در این مدت تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین تأکید کرد: تکمیل سالن سنگ‌نوردی مینودر، رفع نواقص مجموعه ورزشی شهید رجایی و بهسازی و انتقال ساختمان اداره کل ورزش و جوانان ازجمله دیگر درخواست‌های استان است که امیدواریم با تأمین اعتبار در این زمینه اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *