مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

مدیر ساختمان کیست و چه وظایفی دارد؟

مدیر ساختمان یک فرد است و این واژه این روز ها زیاد بر سر زبان هاست. بخصوص افرادی که ساکن یک ساختمان هستند نیاز اساسی به این شخص دارند تا به امور ساختمان رسیدگی کرده و آن را مدیریت کند. اما آیا ما به طور دقیق و کامل بر وظایف مدیر ساختمان آگاهی داریم؟ اصلا فردی که مدیر ساختمان می شود چه وظایفی را بر عهده دارد و موظف به انجام آن ها است؟

در ادامه می خواهیم با وظایف اساسی یک مدیر ساختمان خوب آشنا شویم و ببینیم مدیران ساختمان به طور مجموع چه وظایفی را بر عهده دارند؟

۱- مدیریت ساختمان و طرح های مجتعمی

یک مدیر ساختمان خوب در ابتدا قصدش آبادی و پیشرفت یک ساختمان برای افزایش رفاه خود و ساکنین دیگر است. یک مدیر ساختمان با ذهن خلاق تلاش می کند تا طرح هایی هر چند ساده و یا کلی را برای بهبود شرایط ساختمان و برطرف سازی ایرادات و کمبود ها ارائه دهد و با رای گیری و نظر عمومی ساکنان این طرح ها را به مرحله ی اجرا برساند.

۲- یک نفره

مدیر ساختمان به صورت تک نفره و بدون کمک گیری و دخالت سایرین وظایف مدیریتی خود را انجام می دهد. در صورت تقسیم کار در ساختمان هایی با تعداد واحد های بالا شاهد هرج و مرج در ساختمان خواهیم بود. پس مدیر ساختمان به تنهایی و با رای و نظر سایرینی منتخب می شود تا بتواند تصمیمات و نظرات همه را به صورت یکجا و یگانه اعلام کند و به مرحله اجرا برساند.

۳- شکایت ساکنین

مدیر ساختمان علاوه بر اینکه وظایف مالی ساختمان و تصمیمات کلی را بر عهده دارد وظیفه ی گوش دادن به شکایت و اعتراض ساکنان ساختمان را نیز دارد و باید با عدالت و به شیوه ای صحیح نظم بر قرار کرده و شکایات و انتقادات و پیشنهادات سایرین را پذیرا باشد. مدیر ساختمان باید فردی صبور و با فاعده باشد تا بر اساس برخورد های گوناگون از خود ضعف یا رفتار تند نشان نداده و برعکس ایجاد نظم، سبب برهم خوردن نظم نشود.

۴- بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی و بیمه های مربوط به ساختمان و یاداوری و اجرا رساندن طرح بیمه ها می تواند از وظایف جانبی یک مدیر ساختمان به شمار برود. این موضوع یک موضوع کلی نیست و می تواند توسط مدیر ساختمان اجرا بشود یا نشود. هزینه ی بیمه به صورت جمعی و بر ساس تقسیم میان واحد ها انجام می شود تا تمامی واحد ها و به صورت کلی، تمام ساختمان از این بیمه بهره ببرند.

۵- برگزاری جلسات و نظرسنجی

یکی از وظیف دیگر یک مدیر ساختمان که جزو وظایف اساسی او به شمار می رود برگزاری جلسات و ارائه صورت جلسات به ساکنین است. به صورت ماهانه معمولا جلساتی برگزار می شود تا با گردهمایی ساکنان نظرات جدید و تصمیمات جدید گرفته شود و ومدیر ساختمان وظیفه ی اجرایی کردن این طرح ها را دارد. مدیران معمولا پس از پایان این جلسات صورت

در این مطلب با برترین ویژگی های یک مدیر ساختمان خوب آشنا شدیم و برخی از وطایف این شخص تاثیر گذار در امور ساختمان های پر جمعیت را شناختیم. با ما در سایر مطالب هم همراه باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *