مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و اسکان کشور

به تازگی جنبشی در کشور راه افتاده است که براساس آن بایستی بر روی املاک خالی هم مالیات بسته شود؛ به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی به دنبال شناسایی املاک و خانه های خالی است. از همین رو از تمامی مالکین و سرپرست های خانوار خواسته شده است تا به سامانه ثبت اسناد و املاک مراجعه نموده و نسبت به ثبت اطلاعات املاک و خانه های خود اقدام نمایند.

نکته جالب توجه این است که علاوه بر مالکین، مستاجرین هم باید به این سامانه مراجعه نمایند و نسبت به ثبت اطلاعات مورد استیجاری خود اقدام نمایند. در صورتی که مستاجرین نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند، مشخص خواهد شد که ان ملک در اختیار ساکنین و یا مستاجرین خاصی است و به آن مالیات تعلق نخواهد گرفت. بنابراین برای کمک به آبادانی کشور و کمک به مالکین محترم، همه مستاجرین باید در این سامانه ثبت نام نمایند.

اما ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور ممکن است کمی دشوار و سخت به نظر برسد، در حالی که اصلا چنین نیست. تنها کافی است تا به صورت مرحله به مرحله اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و سپس به سراغ مرحله بعد بروید. در ادامه مطلب در رابطه با نحوه ثبت نام در سامانه به صورت مرحله به مرحله و تصوری صحبت خواهیم نمود. بنابراین اگر شما هم در ملکی مستاجر هستید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نحوه ثبت نام مستاجران

تمامی سرپرستان خانوار می بایست برای ثبت اطلاعات مسکن خود به سامانه ملی املاک و اسکان کشور وارد شوند و مراحل ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند. لازم به ذکر است که ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و اسکان اجباری است؛ لذا تمامی سرپرستان خانوار دارای خانه و یا مستاجر در خانه ای در شهرها و یا روستاها می بایست اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان کشور ایران ثبت نمایند.

برای آشنایی هر چه بیشتر با نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک ، نحوه ثبت نام در این سامانه به صورت تصویری در ادامه توضیح داده خواهد شد. کافیست برای ثبت اطلاعات ملک خود طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- ابتدا یکی از مرورگرهای لپ تاپ و یا گوشی های خود را باز کنید. برای ورود به سامانه املاک و اسکان بهتر است که از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس آپدیت شده و به روز استفاده نمایید.
۲- در فیلد جستجوی گوگل عبارت «سامانه ملی املاک و اسکان» را تایپ و جستجو نمایید.
۳- اولین سایتی که گوگل جستجو می کند، مربوط به سایت املاک و اسکان کشور ایران به آدرس amlak.mrud.ir می باشد. روی آن کلیک کنید تا وارد سامانه ملی املاک و اسکان شوید.
۴- برای ورود به سامانه می بایست بر روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید.
۵- حال برای ورود به سامانه، شماره تلفن همراهی که حتما تحت مالکیت شما است را وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

۶- در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام نکرده باشید، به سامانه ثبت نامی این سایت وارد می شوید که با وارد کردن کد ملی و رمز عبور در آن و دریافت کد یک بار مصرف از طرف سامانه املاک و اسکان، ثبت نام شما در سامانه تکمیل خواهد شد.

۷- اگر قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید، می توانید با وارد کردن شماره همراه خود به قسمت وارد کردن رمز عبور وارد شوید و رمز عبوری که قبلا در هنگام ثبت نام در سامانه وارد کرده اید را وارد نمایید.

حال باید اطلاعات هویتی خود را در سامانه ثبت کنید. برای این کار تمامی اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ثبت کلیک کنید.

۸- در مرحله بعدی، نوع وضعیت خود را به عنوان زیر مجموعه و یا سرپرست خانوار انتخاب کنید، سپس اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی، شماره شناسنامه، نام پدر و … را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ذخیره اطلاعات کلیک کنید.

۹- بعد از اینکه اطلاعات به طور کامل ثبت شد و پیغام تایید را مشاهده کردید به سایت زیر هدایت می شوید. برای ثبت ملک جدید مانند تصویر زیر بر روی گزینه ثبت ملک کلیک کنید. مستاجرین می بایست به جای ورود به قسمت ثبت ملک جدید، بر روی گزینه «ثبت اقامتگاه جدید» کلیک کنند.

۱۰- حال بر روی گزینه شخص دیگری مالک است، کلیک کنید و بر روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید.

۱۱- در مرحله بعدی نیز می بایست اطلاعات مالک خود مانند کد ملی، شماره تلفن همراه و .. را وارد کنید و مجددا بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کنید.

۱۲- در نهایت با ثبت تمامی اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، اقامتگاه استیجاری جدید شما در سامانه املاک و کشور ثبت خواهد شد و دیگر به آن خانه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.

نکات مربوط به ثبت نام مستاجرین در سامانه املاک

  •   برای استفاده راحت تر از سامانه ملی املاک و اسکان بهتر است که از مرورگرهای فایرفاکس و یا کروم استفاده کنید.
  •   ثبت نام مستاجرین در سامانه املاک و اسکان کشور، به صورت یکپارچه و در سراسر کشور الزامی است.
  •   در صورتی که تا به حال در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نام نکرده اید، می بایست ابتدا با وارد کردن شماره تلفن همراه خود، ثبت نام اولیه را انجام دهید و سپس با دریافت کد یک بار مصرف، یک رمز عبوری را برای خود اتخاذ کنید. برای ورود به سامانه در مراحل بعدی می توانید از همین رمز عبور استفاده کنید و یا در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده اید، از طریق گزینه بازیابی رمز عبور، رمز عبور خود را با وارد کردن کد ملی و رمز عبور یک بار مصرف بازیابی کنید.
  •   برای ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و اسکان کشور، افراد می بایست حتما شماره تلفن همراهی را در سامانه وارد کنند که به نام خود آن ها باشند. در غیر این صورت، با پیغام «کد ملی با شماره تلفن سازگار نیست» مواجه می شوید.
  •   در صورتی که شما در اقامتگاه دوم خانواده خود زندگی می کنید، باید در انتخاب گزینه نوع اقامتگاه، اقامتگاه فرعی را انتخاب نمایید.

در صورتی که بعد از ثبت ملک خود در این سامانه قصد ویرایش اطلاعات خود را دارید حتما در رابطه با ویرایش اطلاعات ملک در سامانه املاک و اسکان مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *