مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

نکات مهم انتخاب سینک ظرفشویی‎

آشپزخانه ها قلب تپنده هر خانه ای هستند. بدین معنی که از صبح که اعضای خانواده از خواب بیدار می شوند، تا شب که تمام اعضای خانه به خواب بروند، چراغ آشپزخانه روشن است و حیات را در خانه جاری می کند.

یکی از مهمترین قسمت های آشپزخانه، ظرفشویی یا همان سینک است. سینک ها مستقیماض با سلامتی اعضای خانواده سروکار دارند. زیرا از سینک برای شست و شوی دست، ظروف، میوه ها و سبزی ها و … استفاده می شود. به همین دلیل وجود یک سینک مناسب در آشپزخانه، بسیار مهم است و نکته ای است که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اما یک سینک خوب چه ویژگی هایی دارد و برای خرید یک سینک مناسب چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم. با ما همراه باشید تا با مهمترین نکات انتخاب سینک ظرفشویی آشنا شوید.

نکات مهم در انتخاب سینک ظرفشویی

  • قبل از خرید سینک ظرفشویی در ابتدا باید ابعاد آن را در نظر بگیرید. بهتر است قبل از نصب کابینت اقدام به خرید سینک ظرفشویی کنید. سینک ها با توجه به مدل خود دارای ابعاد و اندازه های تفاوتی هستند، به همین دلیل آنها را باید بر اساس دکوراسیون داخلی و مساحت آشپزخانه خود انتخاب نمائید.
  • نصب سینک های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک نوعی عدم تعادل در فضای آشپزخانه به وجود می آورد. نکته دیگری که در مورد اندازه سینک باید بدان توجه کنید رعایت نمودن چند سانتی متر فاصله در اطراف آن است. اگر آشپزخانه شما کابینت دارد، حدود ۵ سانتی متر فاصله از دو طرف سینک را در نظر گرفته تا در حین نصب سینک دچار مشکل نشوید.
  • سینک ها معمولاً دارای یک، دو و یا سه کاسه هستند. با توجه به نیازتان و اینکه چه مقدار از سینک ظرفشویی استفاده می کنید، اقدام به انتخاب آن نمائید. اگر صرفاً برای شست و شو ظروف از سینک استفاده می کنید، سینک های یک قلو نیاز شما را برطرف می سازند و اگر کارهای دیگری نظیر شستن و آماده سازی مواد غذایی در سینک انجام می دهید، سینک های دو یا سه قلو گزینه ای ایده آل هستند.
  • عمق کاسه سینک و انحنای دیوارهای آن به کاربرد آن در آشپزخانه بستگی دارد. در انتخاب سینک ظرفشویی به ضخامت آن توجه کنید. سینک هایی که ضخامت کمی دارند در اثر ضربه به راحتی تو رفته و سطح آن نیز دچار خراشیدگی می شود. اما سینک های مقاوم ضخامت بالایی دارند و در برابر تغییرات دمایی و استفاده مداوم دچار آسیب نشده و وزن بیشتری را می توانند تحمل کنند.
  • شما هم می توانید سینک کوچک در آشپزخانه خود نصب کنید و هم می توانید از کارایی های یک سینک بزرگ بهره ببرید. هر کدام از این سینک ها خود دارای انواع مختلفی هستند، بنابراین نمی توان گفت تمام سینک های کوچک دارای ابعاد مشابه اند، بلکه گاهی اوقات سایز سینک به جزئیات دیگری نظیر شکل سینک و نحوه نصب آن نیز بستگی دارد.
  •  نکته دیگری که در انتخاب سایز سینک باید مورد توجه قرار گیرد، سبک زندگی و اینکه چگونه از آشپزخانه خود استفاده می کنید، است. اگر ماشین ظرفشویی دارید و به ندرت از سینک برای کارهای دیگر استفاده می کنید، بهتر است فضای ارزشمند آشپزخانه خود را هدر نداده و یک سینک کوچک انتخاب نمائید.

انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی استیل

در بین انواع سینک ظرفشویی استفاده از سینک استیل خیلی شایع است و مطمئنا بارها مدل های مختلف سینک استیل را مشاهده کردید. سینک استیل به دلیل هماهنگی با هر دکوراسیون و رنگ نقره ای و خاکستری آن برای محیط آشپزخانه جذاب است. سینک ظرفشویی استیل شامل سینک استیل مات، سینک استیل ضد خش و سینک استیل براق است و هر کدام عیب ها و مزایایی دارد.

سینک ظرفشویی استیل دو لگنه محبوب ترین مدل برای آشپزخانه های ایرانی است و اکثر مشتریان این مدل سینک استیل را انتخاب می کنند، اما سینک های استیل تک لگنه و سه لگن نیز مشتریان کمی ندارند. این موضوع رابطه مستقیمی به دکوراسیون و محدودیت فضای شما دارد.

مزایا و معایب سینک ظرفشویی استیل

سینک استیل معمولاً از استیل خالص تولید میشود که در مقابل زنگ زدگی مقاوم است، بنابراین ظاهر این سینک‌ها در استفاده طولانی مدت بسیار شیک و بدون خرابی و زنگ‌زدگی باقی خواهد ماند و این مورد مزیت بسیار مهمی شمرده می شود.

سینک استیل ضد خش در برابر خط و خش مقاومت خوبی دارد و ظاهر خود را برای مدت طولانی حفظ می کند و همیشه نو به نظر می‌رسد. سینک استیل مات در مقابل خط و خش مقاومت نسبتا خوبی دارد ولی در مورد نظافت باید اشاره کنیم که اثر املاح و رسوبات آب روی سطح آن باقی میماند و برای تمیز کردن آن وقت بیشتری باید صرف کنید. سینک استیل براق به راحتی تمیز می شود و هیچ دردسری برای تمیز کردن املاح از روی سطح صاف و صیقلی آن ندارید.

مشکلی که تمام سینکهای استیل دارند پس از مدتی خط و خش های ریزی روی سینک شما خواهد افتاد. همین الان اگر سینک استیل دارید با فلاش موبایل خود روی سطح سینک نور بیاندازید تا متوجه شوید.

یکی دیگر از معایبی که میتوان به سینک های استیل وارد کرد این است که شما عملا حق انتخابی در رنگ نخواهید داشت. این عیب بزرگ باعث شد تا سر و کله سینک های گرانیتی کم کم پیدا شود که جلوتر مفصل توضیح خواهیم داد.

بهترین برند سینک ظرفشویی استیل

با توجه به محبوبیت سینک استیل در بین مردم، اکثر برندهای ایرانی تولید کننده تجهیزات آشپزخانه خط تولیدی برای سینک های استیل اختصاص داده اند. سینک های استیل خارجی نیز در میان برندهای ایرانی دیده می شود که خوشبختانه امروز سینک های استیل ایرانی از نظر کیفیت و طراحی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

تولیدکنندگان بسیاری در کشور ما سینک ظرفشویی استیل به بازار عرضه می‌کنند که در میان آنها معرفی بهترین مارک سینک ظرفشویی استیل کار دشواری است اما از میان این تولید کنندگان شرکت‌های نظیر اخوان، استیل البرز، بیمکث، ایلیا استیل و کن را می‌توان به عنوان بهترین مارک‌های سینک ظرفشویی ایرانی معرفی کرد.

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک‌های گرانیتی نسبت به سینک های استیل جدیدتر و طراحی مدرن تری دارد. ماده اصلی تشکیل دهنده سینک گرانیتی، کوارتز یا گرانیت، رزین و سایر مواد پلیمری است.

نسبت ترکیب مواد تشکیل دهنده این نوع سینک بسته به برند آن و شرکت تولید کننده متفاوت است که اگر از انواع با کیفیت آن تهیه شود، زیبایی و استحکام زیادی دارد. سینک گرانیتی رنگ های جذابی دارد و مواد تشکیل دهنده این نوع سینک مقاومت بالایی به آنها بخشیده است.

از مزیت های سینک گرانیتی می توان به مقاومت بالا در مقابل اجسام نوک تیز، آنتی باکتریال بودن، قیمت مناسب و باقی نماندن لک آب بر روی سینک اشاره کرد.
به خاطر داشتن رنگ های جذاب و طراحی‌های مدرن و زیبای این سینک‌ها، طراحان دکوراسیون داخلی تمایل بیشتری برای استفاده از سینک گرانیتی در طرح های خود دارند.

بهترین برند سینک ظرفشویی گرانیتی

بهترین برند سینک گرانیتی ایرانی فونیکس است. مواد اولیه سینک گرانیتی فونیکس ساخت کشور ترکیه است و به خاطر گارانتی و نصب رایگان در تهران، بهترین گزینه برای خرید سینک گرانیتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *