مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

هنگام خرید خانه به امکانات توجه کنیم یا متراژ؟

هنگام خرید خانه به امکانات توجه کنیم یا متراژ!؟

این موضوع در میان مردم هنگام خرید و انتخاب خانه بسیار مرسوم است که آیا برای خانه ی خود متراژ را اولویت بگذاریم یا امکاناتی که یک خانه دارد؟ در ادامه میخواهیم به جزئیات مربوط به این سوال بپردازیم تا ببینیم متناسب با شرایطمان چه خانه ای برای ما مناسب تر است.

اول جمعیت را در نظر بگیرید!

بله، اولین نکته جمعیت خانواده ی شماست که باید در نظر گرفته شود. مثلا اگر یک خانواده ی ۴ نفره هستید انتخاب مناسبی نیست که در یک خانه ی دو خواب یا تک خواب ساکن شوید. در خانواده های پر جمعیت می تواند متراژ و تعداد خواب ها از نکات مهم به شمار برورد و در اولویت باشد.

امکانات رفاهی مد نظر شما اولویت است؟

اگر همیشه آرزوی داشتن خانه ای با استخر و سونا و جکوزی داشته اید و بودجه  شما مطابقت دارد و تنها مشکل بحث بر سر ۱۰ متر بیشتر و کمتر است می توانید این ریسک را انجام دهید. حتی می توانید برای داشتن خانه ای با متراژ مناسب و امکانات رفاهی مورد نظرتان خانه ای را انتخاب کنید که در محلی ارزان تر است. همیشه چاره ای برای انتخاب متناسب شما وجود دارد. البته همیشه داشتن یک خانه ی مناسب بهتر از نداشتن خانه است.

اگر زوج هستید

زوج ها انتخاب های زیادی برای خانه دارند. اگر بودجه شما محدودیت دارد و یک زوج هستید شاید انتخاب خانه ای با امکانات رفاهی خوب و در کنار آن نادیده گرفتن بخشی از متراژ خانه بهتر باشد. چون شما دو نفر هستید و چندان نیازی به متراژ بالا ندارید.

امکانات رفاهی اضافه را حذف کنید!

بله امکانات اضافی را حذف کنید تا بودجه شما به حد متعادلی برای داشتن خانه ای بهتر برسد. ابتدا با همان بودجه ای که در اختیار دارید. خانه ای با امکانات اولیه و مناسب رفاهی تهیه کنید و قید امکانات رفاهی اضافی را بزنید. از آنجایی که قیمت مسکن گاهی نمودار سینوسی دارد. خرید خانه اولین کاری است که انجام دهید و به مرور با پس انداز بر مبلغ خانه ی خود اضافه کنید و خانه ای با همان متراژ و امکاناتی بیشتر خریداری کنید.

اگر خودتان سازنده هستید!

اگر خودتان قرار است که یک خانه بسازید و در پی این هستید که بودجه خود را صرف چه چیزهایی کنید و فضاها را چگونه تقسیم کنید. باز هم پیشنهاد ما تساوی و متقسیم فضاها به میزان تعادل است و این موضوع می تواند سلیقه ای باشد. معمولا اکثر افراد ترجیح می دهدن یک خانه ای با فضای باز و یک حیاط کمی کوچک تر داشته باشند، تا حیاطی بزرگ با آلاچیق و یک خانه ی کوچک!

البته فراموش نکنید که ما فرض را بر محدودیت متراژ گذاشته ایم.

اولین امکان رفاهی برای شما امنیت است

بله امنیت را نادیده نگیرید. اول به ساخت خانه به عنوان امکانات رفاهی دقت کنید و سپس متراژ و سایر ویژگی ها. داشتن خانه ای امن که توسط معیارها مهندسی و فاکتور های ایمنی ساخته شده است، باید برای انتخاب منزل برای شما یک اولویت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *