مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ چقدر است و نحوه ثبت نام چگونه است؟

وام یکی از پیش بینی های دولت برای کمک به افرادی است که برای فعالیتی خاص، نیاز به کمک مالی دارند. یکی از انواع آشنای وام، وام ازدواج و وام مسکن است. هر دوی این وام ها برای کمک به جوانان برای ازدواج کردن و صاحب خانه شدن ایجاد شده اند. اما یکی دیگر از انواع وام ها که به تازگی رایج شده است و توسط بانکها به متقاضیان ارائه می شود، وام ودیعه مسکن یا وام برای کمک به پرداخت اجاره مسکن است.

متاسفانه قیمت مسکن و اجاره آن، به شدت و با سیر صعودی شدید، در حال افزایش است. به گونه ای که اگر شما تنها یک سال پیش مبلغی برای خرید خانه کنار گذاشته بودید، الان با ان پول فقط می توانید یک خانه رهن نمایید.

به همین دلیل به نظر می رسد که پیش بینی دولت برای ارائه وام ودیعه مسکن، چندان دور از انتظار نباشد. اما یکی از نکات مهم و قابل توجه در رابطه با این وام، بهره ۱۸ درصدی آن است که بسیار بالا به نظر می رسد و قطعا پرداخت این مبالغ و سود آنها برای افرادی که حتی پولی برای پرداخت اجاره مسکن خود ندارند، بسیار زیاد و دور از انتظار است.

بمروز در نظر داریم تا در رابطه با شرایط دریافت این وام و مبلغ آن در سال ۱۴۰۱ صحبت نماییم، تا اگر شما هم متقاضی دریافت این وام با پرداخت سنگین هستید، بتوانید شرایط را مورد بررسی قرار داده و سپس نسبت به دریافت وام اقدام نمایید.

با ما همراه باشید.

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن، یکی از تسهیلاتی است که در جهت کمک به مستاجران کشور در نظر گرفته و پرداخت آن، توسط دولت، از سال گذشته آغاز شده است. ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، همانند سال گذشته، از طریق سامانه tem.mrud.ir صورت می گیرد و نیاز به مراجعه حضوری، به هیچ یک از نهاد های دولتی مربوطه نمی باشد.

پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۱ نیز همانند سال گذشته، تعداد زیادی از مستاجران، برای دریافت تسهیلات اجاره خانه، در سامانه اعلام شده ثبت نام نمایند. با این وجود، ممکن است درخواست وام تمام متقاضیان، مورد پذیرش قرار نگرفته و تنها افرادی که واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ می باشند، موفق به دریافت این تسهیلات خواهند شد.

با توجه به آنچه در مورد اهمیت شرایط ثبت نام تسهیلات اجاره خانه بیان شد، در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، شرایط وضعیت تاهل متقاضیان این وام و همچنین، شرایط اجاره نامه برای ثبت نام تسهیلات اجاره خانه ۱۴۰۱، مطالبی آورده شده است. سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

در سال های اخیر، سامانه های متعددی، در رابطه با مساله املاک، از سوی دولت راه اندازی شده است که ثبت نام در برخی از آن ها، مانند سامانه املاک و اسکان، توسط مالکان و مستاجران، الزامی بوده و در برخی دیگر، مانند سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، شکل اختیاری داشته است.

بنابر اعلام معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی، ثبت نام وام ودیعه مسکن سال جاری از ۲۶ خرداد ماه، آغاز گردیده و تا ۳۰ آذر ماه سال جاری ادامه داشت. متقاضیان دریافت وام اجاره خانه، برای اینکه، جهت دریافت این تسهیلات، واجد شرایط شناخته شوند، لازم است که دارای شرایط اعلام شده، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir، همچون شرایط ثبت نام مسکن اولی ها باشند. در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، برای متقاضیان، توضیحات لازم آورده شده است.

۱متقاضی تسهیلات اجاره خانه، می بایست متاهل بوده یا سرپرست خانواده باشد.

۲اجاره نامه ارائه شده از سوی متقاضی وام ودیعه مسکن، می بایست به صورت رسمی تنظیم گردیده یا اینکه در سامانه ایران املاک، به ثبت رسیده و دارای کد رهگیری نیز باشد.

۳تاریخ اجاره نامه ارائه شده می بایست، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

چنانچه، ثبت نام کننده وام ودیعه مسکن، واجد شرایط شناخته شود و جهت دریافت تسهیلات اجاره خانه به بانک معرفی گردد، لازم است که ظرف مدت دو هفته، از زمان معرفی به بانک، مدارک لازم را برای اخذ این تسهیلات، به بانک رائه نموده و ضامنین خود را معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست وام ودیعه مسکن متقاضی رد خواهد شد.

شرایط وضعیت تاهل متقاضی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

به طور معمول، ثبت نام در هر سامانه ای، مستلزم دارا بودن شرایط معرفی شده در آن سامانه می باشد. ثبت نام در سامانه وام ودیعه مسکن نیز از این قاعده، مستثنی نبوده و افرادی که در این سامانه، اقدام به ثبت نام می کنند، لازم است که شرایط تعیین شده از سوی دولت را داشته باشند.

از سوی دیگر، با توجه به این نکته که منابع مالی دولت، جهت اعطای وام ودیعه مسکن با محدودیت مواجه بوده، پرداخت این وام، به تمامی مستاجران امکان پذیر نمی باشد. در نتیجه، با توجه به معیار وضعیت تاهل متقاضی، برای ثبت نام تسهیلات وام اجاره خانه ۱۴۰۱، در میان دو قشر مستاجران مجرد و متاهل، گروه متاهلین برای ثبت نام وام ودیعه مسکن، در اولویت بوده و تسهیلات اجاره خانه به این گروه پرداخت می گردد.

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی وزارت راه و شهر سازی، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، همانند متقاضی ثبت نام طرح جهش تولید مسکن، می بایست متاهل بوده یا اینکه سرپرست خانوار باشد. بنابراین، باید گفت که تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۱ که از سوی دولت ارائه گردیده، به افراد مجردی که سرپرست خانواده نمی باشند، تعلق نمی گیرد.

با این وجود، با توجه به اطلاعیه های رسمی که از سوی وزارت راه و شهر سازی اعلام گردیده است بر این قاعده، دو استثنا وارد شده و افراد، با داشتن شرایط زیر، حتی اگر مجرد بوده و سرپرست خانوار هم نباشند، واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن می باشند.

۱زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند.

۲مردانی که سابقا، سرپرست خانوار بوده، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند.

افرادی که قصد شرکت در طرح جهش تولید مسکن را دارند، می بایست ابتدا شرایط لازم برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن را مطالعه نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با شرایط لازم جهت ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید.

شرایط زمان قراداد اجاره برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱، تنها محدود به شرایط مربوط به متقاضیان دریافت تسهیلات اجاره خانه و همچنین، نوع قرارداد اجاره نامه تنظیم شده نمی باشد، بلکه برای دریافت این تسهیلات مسکن، لازم است که شروط مربوط به زمان انعقاد قراداد اجاره نیز رعایت گردد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهر سازی، برای اینکه ثبت نام متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن، مورد موافقت قرار گیرد و وی جهت دریافت تسهیلات اجاره خانه سال ۱۴۰۱ معرفی گردد، لازم است که قرار داد اجاره او، حداکثر تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن، منعقد شده باشد. بنابراین، چنانچه زمان انعقاد قرار داد اجاره ارائه شده، مربوط به بعد از این بازه زمانی باشد، متقاضی واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن نخواهد بود.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *