مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

پروژه مسکن ملی قزوین کجاست و چند طبقه است؟

مسئله خانه دار شدن مردم یکی از مهمترین مسائلی است که هم در سطح خود خانواده ها و هم در سطح ملی و کشوری بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل طرح های بسیار متنوعی در این زمینه توسط دولت ارائه می شود و در مجلس تصویب می شود و به مرحله اجرایی می رسد.

یکی از این طرح ها که همگی به یاد داریم طرح مسکن مهر است. که در زمان ریاست جمهوری آقای احدی نژاد ساخته شد و به افراد واجد شرایط اهدا شد. یکی دیگر از این طرح ها، طرح مسکن ملی است.

امروز در نظر داریم تا به بررسی طرح مسکن ملی در استان خودمان یعنی استان قزوین بپردازیم. اینکه این طرح در قزویند در چه مکان هایی احداث خواهد شد؟ چه افرادی می توانند نسبط به ثبت نام و دریافت این واحدها اقدام نمایند و ده ها سوال دیگر که ممکن است برای شهروندان قزوینی پیش آمده باشد.

با بررسی طرح مسکن ملی در استان قزوین همراه ما باشید.

طرح مسکن ملی چیست؟

در زمستان سال ۱۳۹۷ طرح مسکن ملی به تصویب رسید.  این طرح شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اوایل شهریور ماه سال ۱۳۹۸، ثبت نام طرح مسکن ملی از استان کرمان شروع شد. در قدم اول در استان های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی نام‌نویسی شروع شد

دومین گام، مربوط به کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان است و در گام سوم نیز نام‌نویسی در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد شروع می ‌شود. و سپس در شهرهای دیگر نام نویسی انجام شد.

شرایط متقاضیان برای طرح مسکن ملی چگونه باید باشد؟

چهار شرط عمده برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اعلام شده است که عبارتند از تأهل و سرپرست خانواده بودن، از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی بودن که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به مدت پنج سال. در مورد سایر شرایط، متقاضیان ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام‌نویسی را مطالعه کنند.

هفت شهر قزوین میزبان اجرای طرح اقدام ملی مسکن است

معاون امور مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: هفت شهر و ناحیه شهری استان میزبان اجرای یک هزار و ۷۲۹ واحد اقدام ملی مسکن است.

مجتبی علی نسایی روز پنجشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی امام راحل، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهاد در حوزه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۲ بخش شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و بیش از ۱۰۰ هزار جمعیت فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت استان برای متقاضیان ۹ شهر ثبت نام اقدام ملی مسکن صورت گرفت که دولت در ۶ شهر اقبالیه، تاکستان، آبیک، محمودآباد، بیدستان و بویین زهرا اقدام به تامین مسکن کرد و بنیاد مسکن استان نیز عملیات طراحی ۶۹۴ واحد در آنها را به انجام رساند.

به گفته این مسوول، تعداد ثبت نام شدگان متقاضیان شهرهای یاد شده یک هزار و ۴۵۵ نفر بوده که از این تعداد تاکنون ۲۰۰ متقاضی وجه اولیه خود را نیز واریز کرده‌اند.

نسایی اضافه کرد: در حال حاضر نیز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تاکستان، اقبالیه، محمودآباد و بیدستان آغاز و در مرحله پی کنی، احداث فوندانسیون و اجرای اسکلت بوده و در بویین زهرا نیز مراحل مربوط به صدور پروانه ساختمانی در حال انجام است.

احداث یک هزار و ۳۵ واحد اقدام ملی مسکن در مهرگان

معاون امور مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به اجرای عملیات یک هزار و ۳۵ واحد اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، خاطرنشان کرد: این نهاد به عنوان کارگزار طرح در نظر گرفته شده که برای اجرای آن در سه سایت جداگانه، سه پیمانکار انتخاب شده‌اند.

نسایی اضافه کرد: کار آماده سازی سایت‌ها در حال پایان بوده و عملیات تجهیز کارگاه یکی از پیمانکاران نیز با اجرای پروژه ۵۱۰ واحدی به پایان رسیده و در حال اجرای بتن مگر هستند و ۲ سایت دیگر هم در مرحله تجهیز کارگاه می‌باشد.

این مسوول با بیان اینکه برنامه‌ریزی احداث طرح اقدام ملی مسکن ۱۸ ماه بوده و در حال حاضر ۲ ماه آن سپری شده، گفت: سیستم به کار گرفته شده در احداث مسکن مهرگان از فناوری‌های نوین بهره‌مند بوده و ساختمان‌ها به صورت  صنعتی احداث می‌شوند و برای همین منظور تصمیم گرفته شد تا برای احداث واحدها از پیمانکاران مجرب و دارای رتبه یک کشوری استفاده کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به عدم استقبال و اتفاقاتی که در پروژه مسکن مهر صورت گرفت، در طرح اقدام ملی مسکن سعی شد تا واحدهای مسکونی در ۲ و سه طبقه برروی پیلوت، احداث و برای امنیت لازم، تامین پارکینگ‌ها نیز در حیاط دیده شده است.

به گفته وی، با توجه به در نظر گرفتن ساخت ارزان واحدها و به لحاظ مقررات ملی ساختمان که بناها تا سه طبقه نیاز به آسانسور ندارند، برای واحدهای اقدام ملی مسکن آسانسور در نظر گرفته نشده و بلوک‌های ساختمانی نیز به صورت مجزا بوده تا بهره برداران در حوزه مباحث اجتماعی با چالش روبرو نشوند.

نسایی یادآور شد: تمامی موارد مربوط به مقررات ملی ساختمان در احداث واحدهای یاد شده که به صورت لارج پنل و قاب پیرامونی در نظر گرفته شده، در این نوع سازه‌ها رعایت خواهد شد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن به همراه اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان ناظران دستگاه عالیه در روند اجرای این طرح نظارت کاملی خواهند داشت تا پروژه به نحو احسن اجرایی شود.

این مسوول با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته برای اجرای این طرح، اظهار داشت: هم اکنون دولت برای اجرای هر واحد یک میلیارد ریال به صورت تسهیلات با کارمزد ۱۸ درصد در نظر گرفته و آورده اولیه متقاضیان نیز ۴۰۰ میلیون ریال خواهد بود که مابقی آورده آنها در طول مدت اجرای پروژه از سوی آنان واریز می‌شود.

رسالت مهم بنیاد مسکن، احداث مسکن برای محرومان شهری و روستایی است

نسایی، رسالت مهم این نهاد را احداث مسکن برای محرومان و اقشار کم درآمد جامعه شهری و روستایی برشمرد و گفت: با توجه به مهاجرت معکوس ۷۵ درصدی صورت گرفته از روستا به شهرها که براساس پیش بینی‌ها این آمار در سال ۱۴۱۵ به ۸۶ درصد نیز خواهد رسید، بدون شک در آینده نزدیک با مشکل مسکن اولی‌ها و مستاجران شهری روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و محروم، با تامین رایگان زمین از سوی دولت اقدام به احداث مسکن با هزینه تمام شده به افراد نیازمند، با در نظر گرفتن تسهیلات تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال و بدون سود، کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بنیاد مسکن استان با انجام ثبت نام برای اقشار محروم و نیازمند، عملیات اجرایی ۸۵ واحد مسکونی در قزوین را آغاز کرده است.

معاون امور مسکن شهری اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: خوشبختانه این نهاد تاکنون ۴۰۳ واحد مسکونی را در این رابطه احداث و به متقاضیان واگذار کرده و ۱۵۸ واحد نیمه ساز دیگر را در قزوین، اقبالیه و آبیک در دست احداث دارد.

برخی طرح های اقدام ملی مسکن در قزوین از سرعت مناسبی برخوردار نیستند

علی فرخزاد روز سه شنبه در نشست شورای تامین مسکن استان قزوین، افزود: بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قزوین باید با نظارت بیشتر بر پیمانکاران خود برای سرعت بخشی به اجرای طرح های اقدام ملی مسکن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: در برخی پروژه های اقدام ملی مسکن کارها تنها با آورده متقاضیان پیش رفته که مردم آنها را به سختی تامین کرده اند بنابراین باید تدبیری اندیشید که طرح ها از سوی پیمانکاران با ارایه تسهیلات مصوب سرعت بگیرد.

۱۲نظرات

  1. غلامعلی حداد عادل

    روشن می گوید:  

    بی سلیقه ترین مسولین کشور از قزوین هستند
    چرا مسکن مهر رو رفتن تو کوره دهات شترک ساختند شهرهای دیگه زمین هاش بسیار با شرایط بهت اختصاص دادند و کیفیت ساختشونم بالاس
    منی که از بدو تولد شهر قزوین بودم الان چرا باید برای خونه دار شدن به مهرگان فکر کنم!؟؟؟(مینودر – کوثر سمت جاده باراجین یا جاده اسماعیل آباد زمین نبود برای قزوینی ها بسازند )؟؟؟

    پاسخ
  2. محمدرضا

    روشن می گوید:  

    از ۲۵۰ میلیون آورده رسیدن به چهارصد میلیون اورده
    خب ما ۴۰۰ میلیون داشتیم که یکم دیگه زور میزدیم میتونستیم تو شهر خودمون یه واحد دو خواب مسکن مهر بخریم دیگه چرا ۴۰۰ میلیون هرچهارماه بدیم و ۴۰۰ میلیونم وام ۱۸ درصد

    پاسخ
  3. Nura

    روشن می گوید:  

    اگر یه کلان شهر مثل اصفهان بود که فضای خالی زیاد نداشته باشه درست
    ولی قزوین با اینهمه فضا سمت باراجین و مینودر و.. و… و… چرا صرفا میره سراغ مهرگان!

    پاسخ
  4. محمد ابرون

    روشن می گوید:  

    سلام.
    کاملا درسته. این واحد ها با رنج و عذاب به اینجا رسیدن که فقط و فقط مالکین هزینه پرداخت کردند.
    و به تازگی وام ها هم آزاد شده.
    اما اداره برق خیلی کوتاهی میکنه و هیچ اقدامی برای برق رسانی انجام نداده است.

    پاسخ
  5. تورو خدا یکم به فکر ما مستاجرا باشین .. با اینهمه گرونی و اجاره آورده از کجا بیارم؟۴ ساله میخایم بچه دار شیم بخاطر تورم و نامشخص بودن اینده بیخیال شدیم ..

    پاسخ
  6. سجاد رحیمی

    روشن می گوید:  

    امان از راه و شهرسازی استان قزوین باید در مورد کفایت مسئولین این ارگان بررسی دوباره صورت بگیره

    پاسخ
  7. علی شیری

    روشن می گوید:  

    من فاز ۳ هستم دوره روحانی نوشتم گفتن سه طبقه هست الآن شیش تا قست ریختم رفتم میگن ۲۰ واحدی هست همکارام فاز ۶ هستن میگن شیش واحدی هست رفتم نظام مهندسی کسی پاسخگو نیست

    پاسخ
  8. ناشناس

    روشن می گوید:  

    سلام عزیزان جسارت نباشه اما باید جواب خیلی هارو اینجا داد اولین جواب این هست که خیلی ها خودشون اهل همین کور داهات ها هستن نمیدونم چه فاضی گرفتن که می‌خوان خودشون رو بالا شهری جلوه بدن باز همین کور داهات خونه دارن شما از این کور داهات ها هم کمتری که خونه نداری و مجبوری با سازی این دولت برقصی دومین جواب اینه که دولت نمی‌خواد هزینه زیادی انجام بده اگه دور اطراف قزوین مد نظر شماس این زمین ها سند دار هست و مابقی هم مجوز مسکن ملی ندارن چون اگه این نقطه ها مسکن ملی صورت بگیره قیمت زمین و منطقه بالا میره و دست دلال ها میاد جلو و باز هم اتفاقاتی میوفته که اونایی که خونه ندارن نمی تونن خونه بخرن نمونش مثل ایران خودرو سوم این که دولت دست میگذاره رو زمین های اوقافی و مباحث در این موضوع زیاد هست نمیشه همه رو توضیح داد ولی دوست عزیز بدون که تو هنوز خونه نداری داری پوز میدی دیگه دولت بخواد خونه برای تو سمت پل امام علی بسازه یا حالا سمت باراجین یا مینودر که یهو قیمت خونه ۲میلیاردی بشه ۷میلیارد اون موقعه تو دیگه به خدا بندگی نمیکنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *