مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

دکوراسیون آشپزخانه

چند راهکار برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه

آشپزخانه به نوعی قلب یک خانه است و گرمای خانوادگی خانه می تواند با آشپزخانه ی یک خانه هم در ارتباط باشد. انتقال حس راحتی و آرامش یک آشپزخانه به فردی که در آن کار می کند یا وارد آشپزخانه می شود از واجبات یک آشپزخانه ی ایده آل است. اینکه افراد در آشپرخانه احساس راحتی و آرامش کنند ارتباط تنگاتنگی با اندازه ی آن ندارد بلکه با رعایت برخی نکات ساده هم می توانیم در ایجاد این حس پیشتاز باشیم.

در ادامه با چند راهکار ساده آشنا می شویم تا علاوه بر اینکه آشپزخانه ی ما را بزرگ تر نشان دهد، سبب افزایش حس آرامش ما نیز شود. با ما همراه شوید.

۱- وسایل اولیه و برقی خود را با یک تم رنگی و هارمونی انتخاب کنید

انتخاب و ست رنگ وسایل آشپزخانه ی شما باعث می شود تا یک دکوراسیون حرفه ای تر را برای آشپزخانه ی خود داشته باشید و احساس آرامش و راحتی بیشتری در آشپزخانه ی خود تجربه کنید. لزومی ندارد وسایل شما طیف های زیادی از رنگ ها را پوشش دهد و استفاده از رنگ های مختلف حس سردرگی و شلوغی را انتقال می دهد.

۲- سینک های تک لنگه و آبچگان های مناسب

استفاده از آبچکان های بزرگ که روی آن پر از ظروف تلنبار شده است ظاهر جذاب و زیبایی را به آشپزخانه ی شما نمی دهد. بهتر است به جای آن از آبچکان های فانتزی و کوچک که فضای کمتری را اشکال می کنند صرفا برای ظروف لازم و واجبتان استفاده کنید. این مضووع فضای اشپزخانه ی شما را بزرگ تر و منظم تر نشان می دهد.

۳- عمق کابینت ها

استفاده از کابینت های عمیق و بزرگ شاید فضای اشیا و وسایل بیشتری را به شما بدهد اما در خصوص زیبایی و فضا می تواند به جای مفید بودن عملکردی مضر داشته باشد و فضای اشپزخانه ی شما را تنگ کند. استفاده از کابینت های منسجم و کم عمق با دکوراسیونی منظم و زیبا و ساده می تواند آشپزخانه ی شما را بزرگتر نشان دهد.

۴- رنگ های روشن

استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه ی شما فضا را دلنشین و بزرگ می کند و شما می توانید در آشپزخانه ی خود حس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

۵- رنگ های جیغ ممنوع

استفاده از رنگ های خیلی جیغ و روشن از نظر روان تاثیر گذار است و می تواند افراد را هیجانی و عصبی کند. انتخاب رنگ های روشن و نرمال گزینه ی خوبی است و رنگ های جیغ شاید در ابتدا خوب باشند اما پس از گذشت مدتی مشاهده می کنید که اعصاب شما را هدف قرار می دهند و خسته کننده می شوند.

۶- اطراف هود خود را خالی بگذارید

هود یک بخش جدا نشدنی از آشپزخانه هاست و گاهی میبینیم که اطراف هود پر از مجسمه و چیدمان های شلوغ است که فضای اشپزخانه ی شما را بی نظم نشان می دهد و در آشپزخانه هایی که در حالت معمول اندازه ی بزرگی ندارند فضارا دلگیر تر هم نشان می دهد. خالی بودن اطراف هود فضا را بزرگتر می کند.

۷- استفاده از نور های زیر کابینتی

نور های زیر کابینتی فضا را آرام و ملایم نشان می دهند و همچنین جلا و زیبایی به آشپزخانه ی شما می بخشند. استفاده ی بهینه از فضا و جاسازی نور ها در زیر کابینت ها سبب می شود تا بتوانید فضای بهتری با حس خوب بیشتری از آشپزخانه ی خود بسازید.

۸- دیوار های بین کابینت ها با سنگ های شلوغ

دیوار های سنگی و تزئینی بین کابینت های بالا و پایینی خود را با سنگ های شلوغ و پر رنگ تزئین نکنید زیرا فضای آشپزخانه ی شما را خفه و دلگیر می کند. استفاده از سنگ های یکدست و روشن یا ترکیبی انتخاب بهتری است.

در این مطلب با چند نکته ی کلیدی در خصوص آشپزخانه ها چگونگی بزرگ تر نشان دادن این فضا را برای شما دوستان شرح دادیم تا یک آشپزخانه ی ایده آل و زیبا و آرامشبخش را برای خود بسازید. ممنونم از همراهی شما. با ما در سایر مطالب هم همراه شوید.

۲نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *