مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

چگونه بفهمیم یک خانه مستحکم است یا خیر؟

این سوال کمی کلی است و راهکاری ۱۰۰ در صدی برای سنجش استحکام یک خانه بدون بازدید یک متخصص وجود ندارد. اما ما با برخی راهکار های ساده می توانیم به طور تقریبی از میزان استحکام خانه با توجه به بازه ی ساخت آن شناخت پیدا کنیم. در ادامه راهکار های ساده در این رابطه را مشاهده خواهید کرد.

۱- ترک دیوار!

مشاهده ی ترک های بزرگ و عمیق در دیواره های یک خانه خبر خوبی نیست. البته برخی عوامل مانند گرمای بیش از اندازه و یا نم و… می تواند عامل ایجاد ترک باشد اما ترک های بر اثر گرما یا رطوبت از نظر شکل ظاهری با ترک هایی که نشانه ی عدم استحکام خانه است کمی متفاوت هستند. حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که ترک هایی بر اثر نم ایجاد شده است باید پیگیری در جهت رفع آن صورت بگیرد تا نم بر میزان محکم بودن سازه اثر نگذارد.

۲- درز های کناره های خانه

چک کردن درز های پنجره ها و کنار های در و… را چک کنید. اگر این درز ها محکم نیستند و شکاف های عمیقی در آن ها دیده می شود، در کنار دیگر نشانه های یافته شده که شنان دهنده ی عدم استحکام هستند، می توانند به شما ثابت کنند که آن خانه استحکام کافی ندارد.

۳- گچ بری نامنظم

به گچ بری های خانه نگاه کنید وببینید که قطر و نظم گچ بری های خانه به شکلی منظم است یا خیر. این گزین هبه تنهایی نمی تواند سنجش خوبی باشد اما در کنار سایر علائم می تواند یک فاکتور جهت سنجش استحما خانه برای شما باشد.

۴- جنس اسکلت خانه را جویا شوید

از صاحبخانه ی پیشین و یا ساکنینی که از ابتدا در آن خانه بودند سوال کیند که جنس اسکلت ساختمان چیست. جنس اسکلت ساختمان نقشی اساسی در استحکام خانه دارند.

۵- استحکام دیوار ها در پشت بام!

چک کردن استحکام دیوار ها در پشت بام خانه یکی از شیوه هایی است که می توانید به طور تقریبی از میزان استحکام دیوار های خانه و در کنار آن آکاهی از نوع اسکلت خانه استفاده نمایید.

در این مطلب در خصوص چگونگی آگاهی ما از استحکام یک خانه ای که قصد ساکن شدن در آن را داریم برایتان گفتیم. امیدوارم در مطالب بعدی نیز با ما همراه باشید.

۱۴نظرات

  1. mehrpur

    روشن می گوید:  

    سلام ممنونم از وب سایت خوب تان واقعاً وب سایتی مثل سایت شما برای شهر قزوین وجود نداشت بدون اغرق خیلی خیلی بهتر از دیوار وشیپور هستید.
    دست مریزاد

    پاسخ
  2. بهناز

    روشن می گوید:  

    سلام وقت بخیر
    اینکه زمان عبور وسایل نقلیه و یا بالا و پایین پریدن بچه توی خونه، باعث لرزش کف خونه میشه نگران کننده است؟؟!

    پاسخ
    • مسکن قزوین

      روشن می گوید:  

      این لرزش ها معمولا توی اسکلت های فلزی با طاق ضربی اتفاق میفته که جای نگرانی نیست. اگر غیر از این هست حتما با یک کارشناس سازه در این خصوص مشورت کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *