مقایسه املاک

مقایسه
You can only compare 4 properties, any new property added will replace the first one from the comparison.

مسکن قزوین

مدیر ساختمان

مدیر ساختمان کیست و چه وظایفی دارد؟

مدیر ساختمان یک فرد است و این واژه این روز ها زیاد بر سر زبان ها بخصوص افرادی که ساکنین یک ساختمان هستند شنیده می شود. اما آیا کسی به طور دقیق و کامل بر وظایف مدیر ساختمان آگاهی دارد؟ اصلا فردی که مدیر ساختمان می شود چه وظایفی را بر عهده دارد؟

در ادامه می خواهیم با وظایف اساسی یک مدیر ساختمان خوب آشنا شویم و ببینیم مدیران ساختمان به طور مجموع چه وظایفی را بر عهده دارند؟

۱- مدیریت ساختمان و طرح های مجتعمی

یک مدیر ساختمان خوب در ابتدا قصدش آبادی و پیشرفت یک ساختمان برای افزایش رفاه خود و ساکنین دیگر است. یک مدیر ساختمان با ذهن خلاق تلاش می کند تا طرح هایی هر چند ساده و یا کلی را برای بهبود شرایط ساختمان و برطرف سازی ایرادات و کمبود ها ارائه دهد و با رای گیری و نظر عمومی ساکنان این طرح ها را به مرحله ی اجرا برساند.

۲- یک نفره

مدیر ساختمان به صورت تک نفره و بدون کمک گیری و دخالت سایرین وظایف مدیریتی خود را انجام می دهد. در صورت تقسیم کار در ساختمان هایی با تعداد واحد های بالا شاهد هرج و مرج در ساختمان خواهیم بود. پس مدیر ساختمان به تنهایی و با رای و نظر سایرینی منتخب می شود تا بتواند تصمیمات و نظرات همه را به صورت یکجا و یگانه اعلام کند و به مرحله اجرا برساند.

۳- شکایت ساکنین

مدیر ساختمان علاوه بر اینکه وظایف مالی ساختمان و تصمیمات کلی را بر عهده دارد وظیفه ی گوش دادن به شکایت و اعتراض ساکنان ساختمان را نیز دارد و باید با عدالت و به شیوه ای صحیح نظم بر قرار کرده و شکایات و انتقادات و پیشنهادات سایرین را پذیرا باشد. مدیر ساختمان باید فردی صبور و با فاعده باشد تا بر اساس برخورد های گوناگون از خود ضعف یا رفتار تند نشان نداده و برعکس ایجاد نظم، سبب برهم خوردن نظم نشود.

۴- بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی و بیمه های مربوط به ساختمان و یاداوری و اجرا رساندن طرح بیمه ها می تواند از وظایف جانبی یک مدیر ساختمان به شمار برود. این موضوع یک موضوع کلی نیست و می تواند توسط مدیر ساختمان اجرا بشود یا نشود. هزینه ی بیمه به صورت جمعی و بر ساس تقسیم میان واحد ها انجام می شود تا تمامی واحد ها و به صورت کلی، تمام ساختمان از این بیمه بهره ببرند.

۵- برگزاری جلسات و نظرسنجی

یکی از وظیف دیگر یک مدیر ساختمان که جزو وظایف اساسی او به شمار می رود برگزاری جلسات و ارائه صورت جلسات به ساکنین است. به صورت ماهانه معمولا جلساتی برگزار می شود تا با گردهمایی ساکنان نظرات جدید و تصمیمات جدید گرفته شود و ومدیر ساختمان وظیفه ی اجرایی کردن این طرح ها را دارد. مدیران معمولا پس از پایان این جلسات صورت جلساتی را تهیه می کنند.

۶- اطلاع رسانی

اطلاع رسانی به صورت کلی و توسط اطلاعیه ها و یا اطلاع رسانی به افراد غایب و ساکنینی که به صورت مداوم ساکن نیستند نیز از وظایف مهم دیگر یک مدیر ساختمان است. مدیران ساختمانی که به صورت مداوم با تمامی ساکنین در ارتباط هستند بهتر می توانند موارد گوناگون و تصمیمات خود را اعمال کنند.

۷- سرعت و صداقت

لازم است تا یک مدیر ساختمان خوب به سرعت اخبار مربوط به ساختمان را به اطلاع همگی اعضا برساند و همچنین اصل صداقت را با ساکنین رعایت کند. راستگویی و صداقت از اولین ویژگی ها و وظایف یک مدیر ساختمان قابل و شایسته است.

۸- گواهی ها و تسویه حساب ها

فاکتور های پرداخت و تمامی هزینه هایی که مربوط به ساختمان است توسط مدیر ساختمان باید در اختیار ساکنین قرار بگیرد تا ساکنان از هزینه ها و فاکتور های مربوط به ساختمان مطلع شوند. تسویه حساب های مربوط به تعمیرات و…. نیز از دسته وظایف مدیران ساختمان است.

۹- ارسال اظهار نامه به بدهکاران

ارسال اظهار نامه به مالکان بدهکار به موظف به پرداخت هزینه ها به مدیر ساختمان هستند و تعمیرات دارند و شارژ و…. خود را پرداخت نکرده اند از وظایف مدیر ساختمان به شمار می رود.

۱۰- اطلاع از شرایط کلی ساختمان

مدیر ساختمان به صورت کلی باید از وضعیت دستگاه ها و لوله کشی ها و… ساختمان آگاهی یابد و به صورت مداوم دستگاه ها و مشاع را چک کند تا دچار مشکل یا نقص نباشند. البته مدیر ساختمان در صورت بروز حوادث صرفا ناظر و تصمیم گیرنده است.

در این مطلب در خصوص مهم ترین وظایف یک مدیر ساختمان خوب صحبت کردیم. در مطالب دیگر همراه ما باشید تا در خصوص دیگر مسائل مربوط به آپارتمان نشینی و… با شما صحبت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *